FOLLOW HIJABUL CREWZ

Sunday, 4 August 2013

[GEMPAR] Satu-satunya Mujahidin Rakyat Malaysia Yang Kini Berperang di Syria


Ini adalah gambar satu-satunya mujahidin Free Syrian Army (FSA) berkerakyatan Malaysia asli bukan Banglasia atau Myammasia. Dilaporkan bahawa beliau baru sahaja berlepas ke sana untuk bersama barisan jihad menentang Regim Zalim Syiah Nusairiah LaknatuLlah Basyar Assad. Nama beliau Faisal Hamdi. Beliau berasal dari Alor Setar, Kedah Darul Aman dan kini menetap di Kuala Lumpur.

Beliau mempunyai seorang isteri, Faliyana Bt Muda dan mempunya beberapa seorang cahaya mata.

Mesti anda semua tertanya-tanya bagaimana seorang rakyat Malaysia ini boleh 'terlepas' ke Syria dan tiba-tiba muncul dengan menyertai pasukan mujahidin FSA di sana kan? 

Ini jawapannya...

Beliau sebenarnya adalah salah seorang anggota kumpulan team kemanusiaan dari Malaysia yang ditugaskan memberi bantuan kemanusiaan kepada rakyat serta pelarian perang di Syria terpaksa menderita akibat peperangan yang meletus. Namun apabila tiba di sana, beliau nekad mengambil keputusan yang telah lama dipendam hajatnya iaitu berjuang fisabiliLlah. Untuk pengetahuan, sebelum berangkat ke Syria, beliau telah mempersiapkan diri dengan memasuki latihan keras rejimen askar wataniah serta mempersiapkan diri dengan amalan serta ilmu agama.

Komen isteri beliau di facebook suaminya, Faisal Hamdi.
Kini, hajat dan cita-cita beliau sudah tercapai. Doanya dimakbulkan Allah. Malah, lebih manis pemergian beliau adalah di dalam bulan Ramadhan serta mendapat restu daripada keluarga beliau. Isteri dan seluruh anggota keluarga beliau di Malaysia mendoakan kesejahteraan beliau. Malahan, seluruh umat Islam di Malaysia dan dunia mendoakan kemenangan dan kesejahteraan para mujahidin di Syria.

Namun, ada satu perkara yang pasti. Jika beliau pulang ke Malaysia. ISA yang dikatakan telah sedang dimansuhkan siap menanti beliau. Walau ada sebahagian macai-macai UMNO/BN yang akan mengatakan ISA dikenakan kepada mujahidin Malaysia hanya kerajaan ingin mengaburi mata Amerika Syarikat. Namun, anda sendiri boleh tanya bekas-bekas mujahidin yang pernah berjuang di Chechnya, Kahsmir, Afghanistan, Indonesia dahulu bagaimana seksaan yang mereka dapat ketika dalam tahanan di Kem Kamunting. Anda boleh tanya sendiri salah seorang rakyat Malaysia yang pernah meringkup dalam ISA atas alasan terlibat dengan kumpulan ekstrimis pengganas Islam sedangkan beliau berjuang fisabiliLlah, Ustaz Md Lotfi Ariffin, yang kini bergiat aktif dengan PAS Kedah. Jika benar kerajaan hanya nak main mata dengan Amerika Syarikat kenapa perlu seksa dengan teruk dan kejam bagai penjenayah perang dunia?!

Facebook rasmi Faisal Hamdi. Beliau akan mengupdate dari semasa ke semasa 'live' dari Syria.
Ini link Facebook beliau, klik [follow]: 
https://www.facebook.com/faisal.hamdi
Semoga Allah mengurniakan kemenangan ataupun syahid kepada Faisal Hamdi dan dipelihara keikhlasan, istiqamah beliau. Amien. #Pray4FaisalHamdi #RespectFaisalHamdi

AllahuAkbar!

103 comments:

  1. sy lagi rela kena tahanan kamunting dari kena tahanan guantanamo..sy tgk ok je bekas tahanan kamunting, steady je

    ReplyDelete
    Replies
    1. kamu rela? Fuh. Ada pernah dengar cerita ke tahanan dia dipaksa minum air kencing polis? Hehe. Itu baru air kencing. Tak cerita seksaan-seksaan lain lagi. Tanya sendiri mereka yang dah merasa. Saya pernah. ;)

      Delete
    2. Setakat cerita apa pun blh ckp.keluarkanla bukti.

      Delete
    3. pegi jumpa bekas tahanan dan dengar sendiri pengalaman kena tahanan ISA...tak kan semua nak kena suap kot!!!! oppp..lupa ..puak pencacai ni semua jenis kena suap!!

      Delete
    4. "sy lagi rela kena tahanan kamunting dari kena tahanan guantanamo..sy tgk ok je bekas tahanan kamunting, steady je"

      setakat cerita apa pun blh ckp..ce hantar die masuk ctu tgk die steady ke tidak??steady la kot..sbb die macai x kene macam2.

      Delete
    5. steady la.. cakap sini boleh la.. jangan rela aje.. pergi la jadikan diri salah seorang yang dikehendaki oleh akta ISA tu.. dah rasa baru boleh cerita.. ada berani???

      Delete
    6. Sembang kencang puak-puak ini. Bongkak, berlagak. Semua nak kena suap. Jumpa sendiri la. Mereka2 ini masih lagi hidup sekarang ini. Mereka ini jenis wara', tawadhuk, thiqah dan boleh dipercayai. Bukan macam politiking-politiking atasan UMNO/BN.

      Delete
    7. saya ni duduk taiping, pakcik saya senior warden ISA. takpenahpun dia tgk org kena siksa. kalautak dah lama DSAI tu patah riok atau selalu ada tahanan mati. Nak berdakwahpun jgnla sampai fitnah, yang betul alahamdulillah yang fitnah mintak di tinggalkan dan dibersihkan.

      Delete
    8. Ustaz Lotfi Ariffin adalah antara guru saya, walaupun mungkin dia tidak kenal saya, kuliah2nya saya hadiri, beliau bekas tahanan ISA, beliau mengakui diseksa ketika dalam tahanan. Beliau seorang Mujahidin pernah ke Afghanistan, Chechnya, Indonesia. Sekian.

      Delete
    9. Semoga kemenangan atau syahid menemani beliau.amin...
      pray4FaisalHamdi

      Delete
    10. Aslam o alaikum any one help me I wanna go to pelesten for save our Muslims

      Delete
    11. kebanyakkan tahan yg menipu tu tahan politik.. mujahidin yg ditahan kebanyakkan dilayan dengan baik.. sampai mas selamat dari singapore pun tanak balik ke singapore.. sanggup ditahan di malaysia.. fikir2x lahh..

      Delete
    12. Sebenarnya..dua2 ada. Ada yang dilayan baik dan ada yang dilayan buruk.

      Delete
    13. Ayah saya bkas tahanan ISA.
      Ayah saya ckap dyer pnah kne seksa truk seperti kne bogel ,kne minum air kncing atau mkn tahi polis yg mnjadi warden kat kamunting..lillahhi saya x bohong.

      Delete
  2. Yg rela tu yg bodoh...

    ReplyDelete
  3. Afifi Derani ini confirm terkencing2 bila kena acah aje!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sembang je kencang puak2 ini. Berlagak. Huhu.

      Delete
    2. Alhamdulillah la setakat ni belum terkencing lagi bila kena acah =)

      Delete
  4. Semoga Allah melindungi saudara Faisal Hamdi..dan memberi kekuatan kepada keluarganya Amin..keberanian Hamba Allah ini patut diberi kepujian yang tertinggi..harap ada lagi rakyat malaysia yang berani mcm Saudara Faisal..

    ReplyDelete
  5. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=556390277759308&set=a.401208786610792.92685.100001650230334&type=1&theater

    org same ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan. Ini mujahidin dari Indonesia. Ibnu Abdurrahim Ayyub namanya. Antara mujahidin terawal daripada bumi Melayu Nusantara yang berjuang di sana.

      Delete
    2. admin cek la betul2 jangan plak nak sabit kan umno plak...
      aku memang anti pas, tak suka apa saja yang kaitkan dengan politik umno. Selama ni negara kita aman ada ke sumbangan pas?
      Orang cina bersatu dalam DAP nak jatuhkan orang islam, ada pas kisah?

      Delete
    3. Orang cina dalam DAP bersatu nak jatuhkan orang Islam? Orang cina MCA? Hurm. Mohon buka minda. Relevensikan pemikiran anda. Mohon.

      Delete
    4. try list ape yg ''mca'' buat ngn ape yg ''dap'' buat..kite tgk sape lg celake..mca @ dap..xpun..try p baca perlembagaan parti dap 2..aku mohon ''hijabul crewz'' yg wara', tawadhuk, thiqah dan terlampau bijak dr org laen p kaji dlu psl benda 2..

      Delete
  6. slm,semoga rahmat/kaseh sayang/perlindungan/pengampunan Allah bersamanya insyaAllah..amin

    ReplyDelete
  7. gubal lah semua undang2.. kita xperlukan semua itu..
    dengar lah kerajaan,sekarang zaman rakyat memerintah.
    (dengan cara masing-masing)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Islam dimartabatkan. Semuanya kan selamat. Kena kembali kepada Islam yang sebenar-benarnya. :)

      Delete
  8. Kalau iya pon berjihad, tak perlu dihebohkan kerana: 1) boleh timbul suatu perasaan riak, 2) semua orang tahu, lalu niat kawan-kawan lain mungkin tersekat sebab dihalang oleh xxx, 3) identiti kamu telah dikenalpasti, keselamatan kaum keluarga terjejas, pengikut syiah/dajjal di Malaysia banyak. Benda baik begini musti dilakukan secara rahasia. Aku tak paham, apsal nak dihebohkan? Buat diam-diam je lah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sumenye depends pd pendpt masing2.bagi sy,sket pun tak rasa die riak(seboleh2nya nak la buang kan prasangka buruk,nk pandang yg positif saje),tp ble die buat ceni rasenye bleh jd inspirasi n pencetus semangat utk rakyat malaysia yg lain.biar sume taw kte pun bleh berjihad ke syria.keselamatan keluarga serahkan pd Allah,yakinlah Dia sebaik2 pelindung.takkanlah sbb takutkan syiah,kte tak brani pegi 'syurga'??kalo die tak pegi jihad pun,ajal maut tetap dtg kalo dah tiba masanya.

      Delete
    2. Kebanyakan korang faham tentang magik. Sedangkan nabi lebih mengajar tentang strategi. Di Malaysia ini pon korang berhempas pulas menepis fitnah kafir. Sebabnya kuat berdoa tapi tak menggunakan ilham yang diturunNya. Kalau tidak dengan strategi ilham dari langit takkanlah umat islam dahulu kuat. Aku maksudkan bahawa intelligent Amerika dan dajjal sentiasa mengawasi segala gerak geri di Malaysia melalui internet. Sekiranya korang tak pandai berselindung, perisikan mereka akan buat onar di sini. Senang saja, elok-elok ada sijil halal JAKIM, nanti mereka mansuhkan. Elok-elok ada kewangan islam, nanti mereka sabotajkan. Cukuplah dengan makanan haram doa tak kesampaian. Ingat, dalam sunnatullah itu ada fizik, kimia, biologi, psikologi kerana semua itu ilmuNya. Dengan fizik, kimia, biologi mereka hancurkan umat islam di depan mata kita. Kita, masih mengharapkan magik. Nabi ajar strategi. Macamana saudara kita di selatan Thailand, ada siapa peduli hari-hari kena tembak? Kenapa kita tidak prihatin? Sebabnya telah diberi arahan oleh pihak xxx supaya isu selatan Thailand tidak dibesar-besarkan.

      Delete
    3. Sebenarnya isu umat Islam walau di mana sekalipun, wajib akan kita untuk ambik tahu, prihatin.

      Delete
  9. Riak tu amende sebenarnya.. ini pergi berhujan dengan peluru bom motar macam2 jenis lagi nak riak juga ke?? otak kamu dah rosak agaknya ni.. bior lah syiah tau.. nanti kita balun sama syiah tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biar Allah yang nilai. Kita menilai yang zahir. :)

      Delete
    2. Alahai, sia-sia saja Allah ciptakan Adam. Kalau begini pemikiran korang. Yalah, pemikiran "biorlah Allah yang menilai...". Awatlah lembik sangat? Kome ingat semudah tu nak balun syiah? Di kalangan syiah itu orang melayu kita, sama-sama pandai bersilat bergayong. Kome ingat putus tangan tu tak sakit ke? Ada pernah baca sejarah nabi tentang pejuang islam yang ter-riak bila kumpulan wanita bersorak? Itulah kome dengan tempoyaknye. Entah otak dah kuning tempoyak. Hang boleh jamin keselamatan kaum keluarga sahabat kita di Syria tu? Atau kau cakap, "biarlah Allah menjadi pelindung..?" Kalau macam tu otak kamu, hapuskan PDRM, tak perlu pasang grill kat tingkap, atau kunci motor dengan mangga mahal. Kalian nak tau sebab apa aku geram. Sebab di sempadan utara puak kafir mengganas, di sempadan selatan puak kafir berkira-kira nak ambik tanah, di timur sempadan puak lain nak ambik balik tanah, di barat sempadan mereka tak suka kita, di dalam negara nasib di hujung tanduk. Jadi, takkanlah,.."biarlah Allah menilainya..?"

      Delete
    3. Maaf, anda salah faham. Maksud komen saya tu bukan dituju kepada isu syiah atau perkara2 yang saudara sebutkan. Maksud saya adalah berkaitan dengan riak.

      Apa2pun, saya setuju dengan pandangan saudara.

      Delete
    4. slm,semoga perkongsian ini ada munafaatnya insyaAllah..memanglah Allah yg menilai,memanglah Allah yg pelihara keluarga2 kita termasuk kita,betul lah kwn2 kamu ckp tu,astagfirullah hal azim..kita kunci motor sebab Allah suruh,bukan kunci tu yg buat moto x hilang,semua org kunci rumah masa tido tapi ada juga yg mati terbakar dan sakit jantung,dam mcm2 lagi,kunci x boleh buat ape2 kat kita,Allah lah yg boleh buat ape2 kat kita..tapi kita kena kunci motor/rumah juga, sebab Allah suruh..sedara mara kamu sebutkan Allah kat kamu,kamu jadi naik angin astagfirullah hal azim..saidina bilal bercerita tentang saidina umar yg ada anugerah dari Allah membezakan yg betul dan salah,"bilamana saidina umar sedang marah,kamu sebut je Allah,berentilah dia dari kemarahannya"..x kan kwn2 kamu sebut Allah kat kamu,kamu naik marah?memang benar Allah lah yg menilai manusia,Allah lah yg memelihara keluarga2 kita..kalo Allah yg jaga keluarga kita lebih baik kita bernti kerja dan hidup bermalas2an?kalo itu tindakan kamu,kamu dah menyalahi sunnah,kita kerja sebab Allah suruh,tetapi yg berkuasa tetap Allah bukan pekerjaan kamu..sebab tu ada org kerja tetap hidup susah,tapi tetap kena bekerja juga sebab Allah suruh..Allah suruh kita kunci rumah tapi Allah x sutuh kita YAKIN DGN MANGGA RUMAH..YAKIN DGN ALLAH,betullah kawan2 kamu ckp tu..jadi naik angin pulak kamu bila ALLAH di sebut2,saidina umar berenti marahnya tau bila Allah di sebut..insyaAllah kita doa untuk sama2..aku ulang ALLAH SURUH KUNCI MOTOR/RUMAH TAPI ALLAH TAK SURUH YAKIN DGN MANGGA/SOLEX TU..YAKIN TETAP DGN ALLAH.KITA BUAT SEBAB ALLAH SURUH BUKAN SEBAB TAKUT MOTOR HILANG..ALLAH ITU TINGGI,KUNCI MOTOR SEBAB ALLAH SURUH,KALO KUNCI MOTO SEBAB TAKUT MOTO HILANG ALLAH DAH X TINGGI..ALLAH KUASA MAKHLUK X KUASA,KEJAYAAN HANYA ADA DLM AGAMA ALLAH DGN SUNNAH/CONTOHAN NABI SAW..salam walahuaklam..(biar kita nampak jahil x tau cakap pasal asbab/logik/sains/fizik asalkan kita jgn hampiri syirik dgn seolah2 menidakkan Allah..)

      Delete
    5. sy maksudkan bukan pasal syiah juga dan bukan pasal menghukum,Allah menilai tapi kita bukan menghukum..harap tiada salah paham,Allah menilai dan Allah jugalah yg menghukum..saidina umar pernah didatangkan aduan seorang lelaki dan perempuan dilihat bercumbuan,lalu dia memarahi org yg mengadu "kenapa kamu x nasehatinya dulu tanpa datang padaku?bila telah datang aduan aku kene siasat,sepatutnya kamu kena nesehat2 menasehati sesama muslim"..agama itu bukan menghukum sebelum kaseh sayang,dan cerita diatas ni berlaku dalam 'jalan' pemerintahan tauhid bukan 'jalan' pemerintahan ciptaan kafir..mengamalkan kebersihan gigi ditempat yg bersih tidaklah sama dgn cuba2 juga mengamalkan kebersihan gigi tapi kita duduk dalam lobang najis..riak x nampak Allah je yg tau,sangka baik kita kena kedepan dulu..benda yg x nampak kena dulukan dgn sangka baik dan doa baik yg tiada putus asanya insyaAllah..

      Delete
    6. Saya setuju. Tak membangkang sedikit pun. Betul.

      Delete
  10. Bagi semua pengunjung yang membaca artikel di atas, WAJIB BACA artikel di bawah ini untuk pencerahan, bimbang ada salah faham. (Copy/Search Link Di Bawah)


    [DISCLAIMER] Pencerahan Artikel Berkenaan Faisal Hamdi Yang Berkhidmat di Syria

    http://hijabulcrewz.blogspot.com/2013/08/disclaimer-pencerahan-artikel-berkenaan.html

    ReplyDelete
  11. Boring baca posting sembang kemas A+.. kita setuju kan je la tuan admin.. kang mengamuk kat rumah pulak.. apa2 pun saya tetap sokong jihad di mana2 pun utk tegak islam..

    Seruan Jihad : “Apabila penduduk sesuatu negeri (kaum muslimin) dalam ketakutan dari serangan musuh, dan mereka tidak mampu menghadapinya merasa terancam negeri, nyawa dan kaum mereka, maka ketika itu wajib ke atas seluruh umat untuk keluar mempertahankan kaum muslimin dari serangan musuh. Ini adalah perkara yang tiada khilaf lagi di kalangan umat. Tiada sesiapa pun yang menyatakan harus dibiarkan ditumpahkan darah kaum muslimin”(Abu Bakr al-Jasas, Ahkam al-Quran, 4/312, Beirut: Dar Ihya al-Turath al-`Arabi).

    ReplyDelete
  12. jangan bersangka buruk orang yang posting , dia berangkat jihad , ada riya atau tidak , mereka bertempur dengan darah dan harta mereka, doakan saja buat mereka dan semoga Allah SWT memberi kemudahaan yang masih duduk duduk seperti kita orang laki2 untuk bisa menyambut panggilan jihad dan berangkat ke sana

    ReplyDelete
  13. aduhh..pergi x ajak pon.takbir

    ReplyDelete
  14. aduhh..pergi x ajak pon.takbir

    ReplyDelete
  15. Otak melayu beragama islam sudah ramai rosak disini. Tak tahu pun jihad fisabilillah tu apa. Jihad tu kena ada Sijil Pelajaran Malaysia, pastu masuk training Biro Tata Negara, pastu masuk universiti, pastu ambil calon jihad pastu apekebenda lagi yang melayu islam kene buat baru lulus jihad. Itulah pikiran melayu islam yang punah dek kena racun perosak tv, hiburan, makanan ayam takberapa nak halal. Pergi chek ayam halal macamana warna, bentuk, rasa. Ada melayu islam ambil kisah, harapkan jakim suap je... hati dah gelap. Doakan yang baik pada yang berjihad fisabilillah, kta tumpang pahala dia bila kita doakan kesejahteraan saudara melayu kita tu.

    ReplyDelete
  16. ramai yg celik iT, tetapi buta hati..

    ReplyDelete
  17. tumpang tnye wahai saudara2 ku sekalian,ada x cara klau nk pegi ke sana??harap diizinkan allah untuk saya ke sana dan saya masih tercari2 jalan untuk ke sana,borkobar2 rasa hati nie..jgan ade yg benci dgan soalan saya ini..harad ade yang ikhlas memberi jawapan dan cadangan..salam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Paling senang (tak senang jugak la)...link dengan NGO atau organisasi bantuan kemanusiaan yang turun ke sana. InsyaAllah. Tapi,persiapan mental, fizikal dan ruhiyyah amatlah dituntut.

      Delete
    2. utk pergi sana kena betol2 persiapkan diri..taqwa kena kuat, mental, fizikal.. bila betol2 dah bersedia, baru boleh pergi sana.. rasanya NGO tak terlibat dgn pemergian mujahid ke sana. ada baiknya cari dari page2 mujahidin di fb.

      Delete
    3. Iya. Betul. Antaranya:-

      1- Ustaz Lotfi Ariffin : https://www.facebook.com/mohdlotfi.ariffin
      2- Ahmad Salman : https://www.facebook.com/ahmadsalman.abdulrahim
      3- Ahmad Akmal : https://www.facebook.com/ahmadakmal.arshad.3
      4- Sabri Rahman : https://www.facebook.com/sabriabd.rahman.7

      Delete
  18. fitnah apakah yg page ni buat terhadap Faisal Hamdi??? Faisal pegi sana menghantar bantuan kemanusiaan n sbg media mujahidin..Dia cuma angkat camera bkn angkat senjata..gambar angkat senjata hanya sbg kenangan semasa di sana..dia balik malaysian bersama2 anggota misi kemanusiaan yg lain..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baca komen tak? Dah ada disclaimer la. [DISCLAIMER] Pencerahan Artikel Berkenaan Faisal Hamdi Yang Berkhidmat di Syria

      http://hijabulcrewz.blogspot.com/2013/08/disclaimer-pencerahan-artikel-berkenaan.html

      Delete
  19. tau tak ape hukum sebar fitnah??? dosa jangan di kejar... Faisal Hamdi ade berjumpa dgn mujahidin tp dia tp tak penah angkat senjata bersama mujahidin..angkat kamera pn ms bejumpa mujahidin bkn angkat camera di meda perang bersama mujahidin.. dia pegi n balik bersama misi kemanusian..kalau nak kepastian bole cek kt fb faisal, bkn percaya bulat2 fitnah page ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baca komen tak? Dah ada disclaimer la. [DISCLAIMER] Pencerahan Artikel Berkenaan Faisal Hamdi Yang Berkhidmat di Syria

      http://hijabulcrewz.blogspot.com/2013/08/disclaimer-pencerahan-artikel-berkenaan.html

      Delete
  20. "Namun, ada satu perkara yang pasti. Jika beliau pulang ke Malaysia. ISA yang dikatakan telah sedang dimansuhkan siap menanti beliau" >>> Faisal dah lama blk M'sia jd di mana ISA nyerr??? bkn mslh dah di mansuhkan tp Faisal mmg tak penah join jihad fisabilillah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rujuk [DISCLAIMER] Pencerahan Artikel Berkenaan Faisal Hamdi Yang Berkhidmat di Syria

      http://hijabulcrewz.blogspot.com/2013/08/disclaimer-pencerahan-artikel-berkenaan.html

      Delete
  21. Mohon sebelum komen tu, BACA DULU KOMEN SAYA KAT ATAS TU! Nak kata fitnah ke apa ke lepas tu terserah la!

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Ini adalah gambar satu-satunya mujahidin Free Syrian Army (FSA) berkerakyatan Malaysia asli bukan Banglasia atau Myammasia. Dilaporkan bahawa beliau baru sahaja berlepas ke sana untuk bersama barisan jihad menentang Regim Zalim Syiah Nusairiah LaknatuLlah Basyar Assad. Nama beliau Faisal Hamdi. Beliau berasal dari Alor Setar, Kedah Darul Aman dan kini menetap di Kuala Lumpur." ...... i dah baca berulang kali..Faisal tk pegi sana utk jihad fisabillah..dia hanya pegi utk hantar bantuan kemanusiaan.. planning asal dia nk buat dokumentri tp bila mcm2 fitnah psl mujahidin, dia ingin mengetaui cirita sbnr..

      Delete
    2. *ingin mengetahui cerita sbenar

      Delete
    3. jadi sambil mhantar bantuan kemanusiaan, dia ambil kesempatan berjumpa para mujahidin utk dpt cerita lbh lanjut.. gambar pegang senjata tu sbg kenangan n tk der kaitan dgn jihad fisabillah..kenali Faisal baru bole buat cerita tntg dia..

      Delete
    4. "Ini jawapannya...

      Beliau sebenarnya adalah salah seorang anggota kumpulan team kemanusiaan dari Malaysia yang ditugaskan memberi bantuan kemanusiaan kepada rakyat serta pelarian perang di Syria terpaksa menderita akibat peperangan yang meletus. Namun apabila tiba di sana, beliau nekad mengambil keputusan yang telah lama dipendam hajatnya iaitu berjuang fisabiliLlah. Untuk pengetahuan, sebelum berangkat ke Syria, beliau telah mempersiapkan diri dengan memasuki latihan keras rejimen askar wataniah serta mempersiapkan diri dengan amalan serta ilmu agama. "

      Delete
    5. bila ms plk bila tiba di sana dia nekad berjuang fisabillah???? ..dia jumpa mujahidin pn dgn diiringi oleh mujahidin bkn pegi jihad fisabillah..dia sendiri mengagumi raykat m'sia yg pegi sana angkat senjata sdg kan dia pegi sana angkat camera.. kalau tak caya pegi tanya dia sendiri..

      Delete
    6. http://budaksrikinta.blogspot.com/2013/08/berita-mujahidin-media-malaysia-di.html
      klik link ni...tu baru cerita sbnr dr yg punya badan..

      Delete
    7. setakat ni yg saya tahu ada 5 org rakyat Malaysia yg pergi jihad fisabilillah di Syria tp bukan Faisal Hamdi..bukan sape2 dr team yg menghantar bantuan kemanusiaan..identiti mereka disembunyikan bg menjaga keselamatan keluarga mereka di sini.

      Delete
    8. Berapa kali saya nak bagitahu. Sila BACA KOMEN, BUKAN BACA ARTIKEL.

      Maaf, saya sudahpun sediakan artikel disclamer saya beberapa hari sahaja selepas artikel ini.

      Ini komen saya kat atas tu, boleh skrol kat atas kalau tak percaya. Segala kesilapan dan salah faham amatlah saya kesali. Sekian.

      "Bagi semua pengunjung yang membaca artikel di atas, WAJIB BACA artikel di bawah ini untuk pencerahan, bimbang ada salah faham. (Copy/Search Link Di Bawah)


      [DISCLAIMER] Pencerahan Artikel Berkenaan Faisal Hamdi Yang Berkhidmat di Syria

      http://hijabulcrewz.blogspot.com/2013/08/disclaimer-pencerahan-artikel-berkenaan.html "

      Delete
  22. Semoga kita diberi kekuatan

    ReplyDelete
  23. Hey people peace be upon with you. I hope one day there's no country only one Country of islam under khalifah. No more fight between muslim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. No more fight between muslim in malaysia. I'm not support any of your political party. Insha Allah we all become a real muslim that strong enough to fight shi'a, Israel, western and American. MY name is Syed Amin Shah.

      Delete
    2. Assalamualaikum ya akh. Yes, it was also my dream. Btw, my party is one of the groups that fight for Khalifah in Malaysia. :)

      Delete
  24. Salam..macm mna nak pergi berperang disana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wasalam. Saya ada beberapa kenalan di facebook yang sudah berada berjihad di sana. Boleh cuba contact mereka:-

      1- Ustaz Lotfi Ariffin : https://www.facebook.com/mohdlotfi.ariffin
      2- Ahmad Salman : https://www.facebook.com/ahmadsalman.abdulrahim
      3- Ahmad Akmal : https://www.facebook.com/ahmadakmal.arshad.3
      4- Sabri Rahman : https://www.facebook.com/sabriabd.rahman.7

      Delete
  25. ada kawan aku bekas komando dlm proses rohiniah berhajat nak pegi jihad disyiria doakan .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah. Semoga diberkati dan diredhai-Nya.

      Delete
  26. kita sepatutnya berbangga ada wakil org kita kat sana, nabi Muhammad S.A.W pun berjihad..tak kan kita nak cakap dieorang salah..kalu macam tu kita nak cakap Nabi Muhammad S.A.W pun salah ke?? dan tok sah nak gaduh2..apa pun bendera korang biru ka hijau ka.. kita sembah di kiblat yang sama..semoga perolah kejayaan di sana..Allahuakhbar !!!

    ReplyDelete
  27. Admin.. jgn libatkan politik dlm jihad yg suci.. Allah tak tanya pun hambanya dari parti islam mana tapi ketaqwaan jadi ukuran.. ramai lg pejuang yg tak upload status dlm internet dan tak penting pun bg mereka utk bertikam lidah sesama melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan sempitkan ruang lingkup politik.

      Delete
  28. Ye lah....aku pun nak pergi berjihad di Syria dan berdoa supaya cepat mati syahid.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amien. Pastikan pilih kelompok mujahidin yang syar'ie.

      Delete
    2. Bangang punya Melayu. Kat Syria tu shiah dgn suni dua2 sembah Allah. Tapi kat Myanmar xnak plak jihad ye? Sedangkan yang bunuh Muslim myanmar tu terang2 sembah berhala. Yang dekat tu tanggungjawab kita. Nak perang pun xle rampas hak. Busuk la nama Malaysia, bila ada org mcm ko. Xpasal kita semua kene cop terrorist, in future kene ban negara lain. Melayu nak benci yahudi kononya, tapi lupa ke asas agama Islam? Sedangkan nabi kita ramai berdarah yahudi. apa nak jadi dgn hangpa semua.

      Delete
    3. Usahlah sempitkan makna jihad. Nak jihad pun kena ada ilmu dulu, kena istisyarah dengan alim ulama dulu. Dan, jika memilih untuk berjihad di sana, pastikan kelompok mujahidin yang kamu pilih. Tak kira di Myammar , Syria, Palestin, Chehnya mahupun di seluruh pelusuk dunia. Silakan bertebaran di mana sahaja. Tapi, yang penting ilmu itu mesti mendahului.

      Delete
    4. Jihad apa kalau siap amik gambar senapang bagai upload kt FB. Itu berlagak kan. Bro apa tau pasal Syria? Situ gaduh puak, dua2 puak sembah Allah .yang kt Myanmar orang Malaysia xnak tolong plak walhal Muslim kene gangbang dgn buddhist. Ibarat keluarga sendiri kene bunuh, tapi kita pergi tolong orang lain. Jgn ekstrim sgt bro, nak angkat senapang bagai, nak bunuh orang ke apa? Isu agama kt negara sendiri xleh handle, jgn la sebok negara lain. Itu kalau la mati Syahid, kalau x?? sia2 . Kau yg buat 'jihad' jadi sempit. siap hitler mati muaalaf kt indon, ko gila ke apa? hahaha. Habis jack sparrow pun kau Muslim kan, hahahahaha. Jgn sembang pasal jihad la. Tak bertauliah, lebih baik diam.

      Delete
  29. Kenapa nak sangat jihad kat Syria tu? Sedangkan sedara kat Myanmar secara terang dibunuh oleh orang buddhist. Syria tu gaduh puak, melayu nak sebok dahaga darah sangat. Suni ke syiah x patut wujud. Zaman dulu mana ada suni syiah. Islam ada satu, bukan dua, bukan suni, bukan syiah. Macai x macai kita semua sama je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di mana sahaja ada saudara seaqidah, semuslim ditindas, dizalimi makan bantulah mereka.

      Delete
    2. Habis, orang syria yang korang dok perang tu..bukan seakidah, seagama ke? Ko byk tgk TV la der. Habis mamat atas ni pun kau label FSA. Sikit2 syria, sikit2 syiah, sikit2 sunni, sikit2 jihad bunuh. Rasa nak tepuk tangan untuk hijabulcrewzzz..tp kelakar sangat lah. kikiki.

      Delete
    3. Berapa kali saya nak bagitahu. Sila BACA KOMEN, BUKAN BACA ARTIKEL. Maaf, saya sudahpun sediakan artikel disclamer saya beberapa hari sahaja selepas artikel ini. Ini komen saya kat atas tu, boleh skrol kat atas kalau tak percaya. Segala kesilapan dan salah faham amatlah saya kesali. Sekian. "Bagi semua pengunjung yang membaca artikel di atas, WAJIB BACA artikel di bawah ini untuk pencerahan, bimbang ada salah faham. (Copy/Search Link Di Bawah) [DISCLAIMER] Pencerahan Artikel Berkenaan Faisal Hamdi Yang Berkhidmat di Syria http://hijabulcrewz.blogspot.com/2013/08/disclaimer-pencerahan-artikel-berkenaan.html "

      Delete
  30. ISIS adalah kelompok ekstremis yang mengikuti ideologi garis keras Al-Qaidah dan menyimpang dari prinsip-prinsip jihad.[18] Seperti al-Qaeda dan banyak kelompok jihad modern lainnya, ISIS muncul dari ideologi Ikhwanul Muslimin, kelompok Islam pertama di dunia pada tahun 1920-an di Mesir.[19] ISIS mengikuti ekstrim anti-Barat yang menurutnya sebagai penafsiran Islam, mempromosikan kekerasan agama dan menganggap mereka yang tidak setuju dengan tafsirannya sebagai kafir dan murtad. Secara bersamaan, ISIS (sekarang IS) bertujuan untuk mendirikan negara Islam Salafi yang berorientasi di Irak, Suriah dan bagian lain dari Syam.[18]

    Ideologi ISIS berasal dari cabang Islam modern yang bertujuan untuk kembali ke masa-masa awal Islam, menolak "inovasi" dalam agama yang mereka percaya telah "korup" dari semangat aslinya. Mereka mengutuk kekhalifahan terakhir dan kekaisaran Utsmaniyah (Ottoman Empire; sekarang Republik Turki) karena menyimpang dari apa yang mereka sebut sebagai Islam murni dan karenanya telah berusaha untuk membangun kekhalifahan sendiri.[20] Namun, ada beberapa komentator Sunni, Zaid Hamid, misalnya, dan bahkan Salafi dan mufti jihad seperti Adnan al-Aroor dan Abu Basir al-Tartusi, yang mengatakan bahwa ISIS dan kelompok teroris yang terkait tidak mempresentasikan Sunni sama sekali, tapi menuduh Khawarij bidah yang melayani agenda kekaisaran anti-Islam.[21][22][23][24]

    Salafi seperti ISIS percaya bahwa hanya otoritas yang sah dapat melakukan kepemimpinan jihad, dan bahwa prioritas pertama atas pertempuran di daerah lain, seperti berperang melawan negara-negara non-Muslim, adalah sebagai pemurnian masyarakat Islam. Misalnya, ketika memandang konflik Israel-Palestina, karena ISIS menganggap kelompok Sunni Palestina Hamas sebagai murtad yang tidak memiliki kewenangan yang sah untuk memimpin jihad, mereka anggap melawan Hamas sebagai langkah pertama sebelum menuju konfrontasi dengan Israel.[25]

    ReplyDelete
  31. Kekejaman para anggota ISIS seakan tidak habis diceritakan.

    Kali ini seorang pejabat tinggi PBB mengatakan para anggota kelompok teroris di wilayah Suriah dan Irak tersebut mengambil gadis perawan tercantik dari wilayah yang mereka kuasai dan membawa mereka ke benteng mereka untuk menjadi budak seks.

    Dan apabila mereka menolaknya akibatnya sangat mengerikan, yaitu dibakar hidup-hidup.

    Zainab Bangura, perwakilan khusus Sekjen PBB, seperti dikutip dari Mirror, Rabu (20/5/2015), mengatakan bahwa dirinya baru saja melakukan perjalanan ke Suriah, Irak, Turki, Lebanon, dan Yordania dan berbicara dengan wanita yang telah mengalami kekerasan seksual di tangan militan, khususnya perempuan minoritas Yazidi.

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    “Di sisi lain, kami juga sedih melihat sebagian umat Islam mudah terpancing melakukan kekerasan atas nama agama atau nama apapun,”

    ReplyDelete

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan komen di bawah. InsyaAllah, jika ada sebarang persoalan dan perbincangan yang diutarakan, saya cuba jawab. InsyaAllah. Penggunaan "Anonymous" tidak digalakkan. Terima kasih. ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL POPULAR SEPANJANG ZAMAN

ARTIKEL POPULAR BULANAN

ARTIKEL POPULAR MINGGUAN