FOLLOW HIJABUL CREWZ

Tuesday, 7 May 2013

[BONGKAR] 20 Fakta Penipuan SPR, Konspirasi BN Dalam PRU 13


1- Kenderaan yang membawa peti undi tiba-tiba lari daripada jalan asal ke pusat pengumpulan undi. Menghilang. Kemudiannya muncul balik.


2- Tong peti undi ditukar di pertengahan jalan. Ada juga tong yang hilang.



3- Pada saat-saat akhir, tong yang hilang, tiba-tiba sampai di pusat penjumlahan undi.

4- Di saat kiraan undi yang menunjukkan PR sedang mendahului BN, tiba-tiba blackout.

5- Di saat-saat akhir, BN membantah pengiraan undi yang didahului PR menyebabkan undi terpaksa dikira semula.

6- Beberapa buah teksi berpenumpang daripada luar masuk ke tempat pengundian tanpa ada sebarang sekatan daripada polis sedangkan hanya kenderaan petugas & yang berkenaan dibenarkan masuk itupun sebelum pusat pengundian dibuka. Pengundi hantu?

7- Mat-mat Bangla yang tidak kenal siapakah PM Malaysia dibenarkan untuk mengundi. Polis biar je. Alasannya dia ada IC. Saya tanya anda jujur, anda boleh beza tak seorang bangla dengan seorang mamak? Tengok slang cakap pun dah tahu kan.

8- Orang yang sama mengundi lebih daripada satu pusat mengundi. Macamana tu?

9- Dakwat yang dikatakan kekal sehingga masa 5-6 hari boleh hilang dalam masa 5-6 minit.

10- Seorang yang masih belum mengundi tetapi bila tiba di pusat mengundi, dia direkodkan sudah mengundi. Siapa yang undi untuk dia?

11- Pengundi yang kurang upaya atau uzur, undi mereka dipangkah oleh petugas spr. Bila nak tengok apa yang dipangkahnya, petugas itu tidak membenarkan malah terus memasukkannya dalam peti undi. Mana hak sebagai seorang pengundi?

12- Pegawai SPR yang bertugas di pusat mengundi tidak mahu menandatangani Borang 14 walaupun sudah dikira jelas di pusat itu kemenangan berpihak kepada PR.

13- Di pusat penjumlahan undi, tong dibawa ke sana menaiki teksi ikut jalan belakang? Mana perginya kenderaan rasmi SPR? Kenapa jalan belakang?

14- Undi Awal disimpan di balai polis sebelum 5 Mei tanpa ada seorang pun wakil parti politik dibenarkan untuk mengawasinya?

15- Undi Pos semuanya berpihak kepada BN?

16- Pensel turut disediakan kepada pengundi ketika ingin memangkah? Kenapa tidak bagi hanya pen? Untuk memudahkan usaha memadamnya kah?

17- Sesetengah tempat undi rosak lebih tinggi, daripada undi majoriti. Kenapa?

18- Van berlogo BN masuk ke pusat mengundi sedangkan pengundi yang pakai baju berlogo parti pun tak boleh masuk inikan pula van. Pelik.

19- Di beberapa kawasan yang BN kalah pada kiraan undi awal. kemudiannya BN pulak yang menang pada saat-saat akhir selepas dibuat kiraan semula berulang-ulang kali. Menang pulak dengan majoriti ratus-ratus pula, ada yang melebihi seribu. Takkan kiraan pertama tu salah kira sampai banyak tu sekali. Tak pandai mengira? Mana datang undi-undi tu?

20- Peti undi dibawa ke tempat pengumpulan dengan helikopter berlogo MCA. Kenapa?

Kini, kita tidak tahu siapakah yang diperkudakan? SPR atau rakyat? Yang pasti MasterMindnya adalah Barisan Nasional. Siapa yang mempunyai maklumat dan info lain bolehlah tambah di ruangan komen di bawah. Mohon share artikel ini di facebook dan twitter anda semua. Biar semua rakan-rakan macai anda celik! ^^

160 comments:

  1. hemmmm... apa yg boleh dibuat. banyak negeri mereka takluk. n9 totally taknak ptptn percuma. mereka kaya raya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah nasib kita rakyat berjiwa merdeka. Namun, pimpinan kerajaan berjiwa kuno. Wang bagaikan boleh membeli sebuah negara. Huhu. :'(

      Delete
    2. apa benda nyer u merepek ni hijabul


      Delete
    3. nadzallihoo...nmpk sangat ko tu pemalas berfikir

      Delete
    4. hijabul crew,

      izinkan aku bertanya semula bagi tiap2 auta yang kau kata fakta. kalau fakta, mesti ada 'fakta' yang tepat. kau hanya main persepsi, itu persepsi kau semata-mata, tu bkuan fakta. tolong jawab soalan2 aku ni.

      1. kenderaan tu di jalan mana, pukul berapa, ke pusat pengumpulan undi di mana, muncul semula pukul berapa?

      2. tong ditukar di jalan mana, berapa banyak tong hilang?

      3. saat akhir tu pukul berapa? di pusat jumlah undi di mana?

      4. blackout di pusat jumlah undi di mana?

      ko jawab 4 soalan ni dulu..

      Delete
    5. Klu nak buat tuduhan biar lah lengkap.. ni tuduhan longgar. Korang mungkin tak terfikir spt anon 18.29 atas ni tak mengapa, tp kami memang payahlah nak menerima bulat2.

      Delete
    6. Main hembus je dasar pengikut al juburi

      Delete
  2. salam saudara. mungkin boleh beri lebih pencerahan mengenai 20 fakta di atas. contohnya nama tempat, nama jalan, nama kawasan dun, dan nama parlimen yang dikatakan berlakunya penipuan seperti di atas. sebab kalau tiada details mengenai 20 penipuan di atas, belum boleh dikatakan fakta. saya juga ingin tahu di bahagian mana berlakunya 20 penipuan di atas. terima kasih. semoga jadi panduan untuk semua rakyat bagi pilihanraya 14 dalam 5 tahun lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya tak menyokong politik,baik pas atau umno,cume saya nak nasehatkan tuan blog,bawak2la istifar dan mengucap..kamon la bro,yg sudah tu sudah la kita semua kan sedara,ramai penggemar tulisan anda menuggu cerita2 bernas dari anda yg tiada sangkut paut dgn politik.5tahun lagi kalau ada rezki tak kemana bro,insyaAllah..istifar ye bro insyaAllah..kebanyakan bloger baik pas atau umno walau tak semua,saya rasa mereka seolah2 tak boleh terima hakikat,dan seolah2 mereka layan politik ni mcm layan makan nasik,kalau tak dapat nasik berparang pun takpe tak kira lah kau muslim ke tak,saya doa anda jadi antara bloger yg terawal redha insyaAllah..

      Delete
    2. pasal hang tak menyokong tu la pasal hang dok suruh orang "yg sudah tu sudah la"..
      berapa lama lg nk kena tipu? kiranya hang ni setuju la rakyat kena tipu selamanya?
      pakai akai la nk nyembang.
      kesabaran ada batasnya yop. sampai bila hang nk biar kena permainkan? tak kena batang hidung sendiri sedap la suruh orang bertenang.

      Delete
    3. Kita tuntut keadilan di mahkamah dengan bukti yang kukuh. kalau kalah juga, kalah bermaruah! Sejarah akan dikenang anak cucu.

      Delete
    4. ala hang duk sembang ja,la ni kalau aku tak suruh hang dan org umno sabaq aku nak suruh hangpa buat pa?berparang sama sendiri?hang sembang lebat sabaq ja la kalau belah sana tak betoi dia alan terima balasannya,hang simpan hang punya sembang lebat tu la ni hang pi pakai kain pelekat hang layan astro ngan famili hang sambil minum kopi timang2 anak hang,azan asar kang hang solat insyaAllah.sembang ja lebat.sabaq la

      Delete
    5. SPR pun dah kata kalau ada bukti kukuh bawa ke mahkamah..ayoh tuan blog pe wt report cpt..jgn berkokok mcm ayam je..kalau boleh post kenyataan begini pasti berani kerana benar..jgn nak brainwash org je..

      Delete
    6. Anon 15:15 sembang mcm org x pernah g skolah langsung...dah x sokong mana2 parti..dok diam2 dah la..

      Delete
    7. Kepada Fyzal:

      Maaf saya tidak mencatit kesemuanya, namun saya mempunyai beberapa maklumat walaupun tidak meliputi keseluruhan negara. Rasanya tak perlu saya nyatakan disini pun dah bersepah yang telah didedahkan di internet dan facebook kini. Lagipun, saya tidak juga mempunyai data lengkap keseluruhannya namun apa yang saya pasti dan yakin PENIPUAN MEMANG BENAR BERLAKU.

      Saya sendiri bertugas secara langsung dalam PRU kali ini sebagai Data Analyzer di sebuah UPU ..... Ramai juga rakan-rakan dan teman seperjuangan saya yang berada di pelbagai posisi dalam PRU kali in di seluruh negara, di markas, di upu, di bangsal panas, unit amal, di bahagian penerangan negeri, paca, petugas spr dan bermacam-macam posisi.

      Semua maklumat yang saya peroleh ini berdasarkan pengalaman saya sendiri, jadi depan mata saya kot takkan la saya tipu, kisah benar rakan2 saya serta maklumat2 yang telah dibongkarkan di media-media sosial.

      Tunggu maklumat detail seperti yang saudara mahukan yang akan diumumkan oleh Sdr Rafizi Ramli nanti. Kes penipuan ini akan dibawa ke mahkamah.

      #Ini Fakta | BN senang selama ini dengan PENIPUAN! Sumpah ini betul, realiti & benar! ;"(

      Delete
    8. Anonymous7 May 2013 15:15
      Menegakkan keadilan adalah wajib. Penipuan adalah kemungkaran. Fikirlah sendiri....
      Di dalam Al-Quran disebut 'orang2 beriman' dan 'orang2 kafir'.... tiada disebut 'orang Islam' atau 'orang melayu'......
      orang beriman mengikut perintah Allah dn orang kafir melanggar perintah Allah....
      orang2 bukan Islam tp lebih banyak mengikut kebaikan (tiada ugama yang mengajak kpd keburukkan), rasanya lebih baik dr orang Islam tp banyak melakukan keburukkan....

      Delete
    9. Banyak penipuan semasa pengiraan undi.Diawal pengiraan, PR sudah mendahului, selepas bergelap, BN pula menang. Ini terjadi di 16 tempat di 4 buah negeri.Ada wakil PR dihalau keluar apabila undinya mendahului.Selepas pengiraan ,tanpa pemantauan, tiba2 BN menang. Ditempat Husam Musa ada 4,000 undi awam dibawa masuk, sedangkan diPuterajaya semuanya kaki tangan kerajaan.Undi pos yg dibawa masuk,menyebabkan BN menang. Eloklah dibuat bantahan dlm tempoh 21 hari utk semak dan kira semula.Menang atau kalah tidak jadi hal, yg penting adalah jujur, tidak menipu.Pemimpin Pakatan Rakyat bukan gila kuasa. Jika mereka memerintah, bukan utk kaut kekayaan, tapi utk kebaikan dan kesejahteraan rakyat.Yg penting ubah dasar yg menekan hidup rakyat.

      Delete
    10. Di dun cempaka(par. pandan)...Pengiraan awal bn mendahului...last2 pengiraan akhir dr saluran kebykan china pr melangkaui seperti lajunyer roket ke bulan. Apakah entiti ni pun bole di ambil kira sebagai satu penipuan oleh pihak lain

      Delete
    11. nadzallihoo.....haha~..
      aq ddk pandan ko pembohong...

      Delete
    12. nadzallihoo nampak sangat fitnahnya. :D

      Delete
  3. rasanya kena Yang di-Pertuan Agong ambil tindakan...^^

    yang Benar, Ringkas, Sopan, Peace..^.^

    ReplyDelete
    Replies
    1. silent reader7 May 2013 at 15:48

      Yup...rasanya dh tiba masa Majlis Rajax n SPBA memainkan peranan...bika diam mnikus...dh jelas mcm boneka...tlong jgn cemarkan institusi beraja... KAMI RAKYAT JELATA MEMOHON AGAR MAJLIS RAJA N SPBA BERSUARA...

      Delete
    2. Ada juga bagus berfikiran terbuka...
      Sokong...^^

      Delete
    3. Beberapa Sultan dan Raja jelas condong kepada pembangkang seperti Sultan Mizan, Sultan Abdul Halim, Sultan Muhammad Kelantan, Sultan Abdul Halim, Sultan Azlan Shah, YTB Negeri Sembilan. InsyaAllah, ada sinar harapan. ^^

      Delete
  4. Ini bukan maslah politik lah. Kena tengok betul2. Apa yang SPR lakukan adalah satu penderhakaan terhadap perlembagaan. Kesannya jika dibiarkan SPR yang begini akan menjadi teramat besar sehingga satu hari nanti rakyat negara ini masa depannya ditentukan oleh orang bangla, indon dan myanmar. Lihat sajalah di Sabah. Nasib mereka ditentukan oleh warga projek ic. Terengganu ditentukan oleh pengundi hantu. Sampai sekarang mengemis wang ehsan di negeri sendiri.

    Ini bukan pasal sedih kalah, dah biasa kalah muhasabah sebok cari jawatan dsb. Ini adalah High Treason. Kalau di negara lain SPR ini akan dibicarakan dan hukumannya gantung sampai mati. Kesalahan ini lagi teruk dari Al Maunah.

    Sedarlah ini bukan isu main2. Masa depan kita dan generasi akan datang akan buruk padahnya jika ini dibiarkan berlarutan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong...^^

      Delete
    2. aku dah sedar la ni.yang penting aku tak jadi mcm org melayu bodoh bg undi kt mata sepet.aku tak nak anak cucu aku jadi hamba mata sepet.ko yang patut sedar brother.

      Delete
    3. sah anon 16:34 adalah penyokong umno... ayat cukup menggambarkan perkauman yg tebal, sia2 shja retorik 1Malaysia oleh Pak Jib. Ahli MCA tu bukan semua mata sepet ker? Boleh pulak geng ko sokong.. Piirhah...sedar kepala hotak

      Delete
    4. Tu lah melayu. Takut sgt ngan cina. Negara tergadai dirompak siang malam pun tak sedar. Tunjuk kat aku bangsa mana yang kat dunia ni yang berjaya kalau pilih pemimpin yang rasuah penipu jahat. Bodoh pulak tu. Angkut bangla mari sini jadi pengundi hantu tu pun tak dapat tawan selangor. Tak pernah dibuat org. Tak pernah ada dalam dunia pemimpin politik import pengundi hantu. Hanya di Malaysia. Yang bangangnya kalau nak import pun pergi lah import dari negara cina. Mata sepet gak macam pengundi sini. Ini import bangla. Bodoh nak mampus. Ini lah org yg kau angkat jadi pemimpin.

      Delete
    5. Ia ini bbukan isu kalah menang, ini isu besar isu masa depan anak cucu, projek ic amat menakutkan, bayangkan dalam masa 10 tahun akan datang, berapa ramai anak2 bangla ini akann lahir dan memnuhi sekolah2 kita dan seterunya
      akan melanjutkan pelajaran ke universiti dan kemudian menjawat jawatan dalam kerajaan...saya takut untuk membayangkannya..

      Delete
    6. Setuju dengan Anonymous7 May 2013 15:58. Salute you. ^^

      Delete
    7. Merepek la....tunggu PRU 14 la. Dah kalah buat kalah la. 40 ribu bangla tu kau rasa sikit ke. Fikirla bro

      Delete
    8. Nampak sangat meroyan puak2 pembangkang ni, kalau dah kalah ngaku sajalah! apa yang DAP menang tu, SPR yang tipu ke??? belajarlah terima kenyataan

      Delete
    9. Strategi sama takkan berjaya di semua tempat la. Sebab tu DAP ada menang. Tempat yang dikawal ketat oleh petugas2 PR susah BN nak tipu. Tapi kebanyakan tempat di seluruh Malaysia kekurangan petugas, sebab tu mudah BN nak tipu, manipulasi undi.

      Delete
    10. Kalau nak tipu undi takan lah umno nk korbankan mentrri menteri lojiknya dah nampak dl banyak isu kenyataan nya siapa yang banyak menipu

      Delete
  5. tak gaduh nak jd hamba mata sepet ler ...... mmg dah jadi hamba pun kat yg tak mata sepet...tapi perangai lebih teruk dr mata sepet.....rasernya suka kot jd hamba sahaya selamanya.....kalau ada adik beradik tak nikah lagi....bagi le kahwin dgn bangla ke myanmar ke......ada ic tu....1Malaysia.....apa pun boleh....ditujukan khas utk anon 16:34 dan yg sewaktu dgnnya...tu le dulu suruh belajar ....kalut tuang.....kan dah tak boleh guna dah otak tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Mentaliti rendah. Tak sedar nanti nak kerja kilang kena compete ngan mat bangla indon vietnam dsb. Silap2 mat2 bangla jadi supervisor kah...kah...kah...

      Delete
  6. Mata sepet....tapi pegang pada janji dalam PR....Yang sengalnya Umno sekarang tak harapkan MCA...MIC lagi...tetapi bergantung pada parti komponen yang baru iaitu MBA (Malaysian Bangla Association)
    Kau orang tak faham ke...yang Umno bermatian-matian pertahankan BN tu sebab apa...sebab nak kuasa untuk tutup kes jenayah yang dibuat kepada rakyat malaysia. Hairannya penyokong BN ada faham ke?????BODOH BEBENOR...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan bodoh boh...

      Dah parti setan pengundi hantu le...

      Delete
    2. Ahli UMNO sendiri diperbodohkan pimpinan UMNO. Apa punya perangai binatang mereka ini? Simpati kepada orang2 kampung, mak cik, pak cik tua yang duk sokong orang yang duk kebas duit mereka sendiri. Huhu. :(

      Delete
  7. Sebelum hari mengundi saya membeli belah di NSK Rawang. Saya tanya pekerja Bangla di situ - Awak mengundi ke esuk? - Di jawab mengundi. Saya kesal hari ini kerana tidak tegah dia mengundi kerana adalah haram bagi orang bukan warga negara untuk mengundi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukti pengakuan lagi! Terima kasih.

      Delete
  8. Sebaik-baiknya PRU 13 dilaksanakan oleh Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (United Nations)kerana wakil-wakil PBB adalah bersifat berkecuali dan rakyat Malaysia boleh mengundi tanpa sebarang kebimbangan dan keraguan dan proses demokrasi boleh dijalankan secara adil dan telus. SPR sejak dari awal lagi telah bersikap tidak adil terhadap Pakatan Rakyat maka PRU 13 sepatutnya dilakukan semula oleh PBB dan SPR perlu dibubarkan sahaja ! Di luar negara, kerajaan sementara (caretaker government) dipegang oleh pihak berkecuali supaya PRU boleh dijalankan secara adil dan telus tetapi di Malaysia BN masih lagi memerintah Malaysia walaupun mandat mereka telah lama tamat ! Fikir-fikirkanlah !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku setuju ngan anon 20:37..dengan penglibatan PBB lebih telus dan jujur...harap spr...kerja nk menipu je..

      Delete
    2. Jujur, kita sebenarnya sudah punya Badan Pemantau Pilihan Raya sendiri tapi ianya dipandang enteng oleh kerajaan dan spr. SPR perlu reform! BN perlu transform to PR.

      Delete
  9. Ayo tuan blog,cukup bukti mari kita bawa ke tempat yg sepatutnya..
    usah berkokok mcm ayam termakan kacong..mari buktikan,barulah segak dikata jantan bermaruah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepada ayam Anonymous7 May 2013 20:49,

      Kura-kura dalam perahu........

      Delete
    2. Bukti sudah cukup. Kes sedang di bawa. Perak, Terengganu mendahului. PR Pusat juga sedang bawa diketuai Rafizi. Tunggu.

      Delete
    3. Kami doakan PENJENAYAH2 VIP dan yang sewaktu dengannya tu diheret ke muka pengadilan, biar dihukum di dunia lagi. Ayuh Raja2 Melayu tegas bertindak. jadikan Thailand sebagai contoh

      Delete
    4. 2 anon 8 may 09:45..

      KEPALA BAPAKlu laa....

      Apa kejadah lu nak suruh raja2 melayu pi amik contoh raja siam...
      Lu yg bodoh ker atau air mani bapak lu yg bangang???
      mangkok hayun!!!

      Delete
  10. Aku pernah bertugas dengan SPR dalam PRU dan aku percaya Pakatan Rakyat akan memenangi PRU 13 jika PRU 13 dilaksanakan dengan adil dan telus! Soalan yang perlu dikaji secara mendalam dan kritis" Siapakah yang menjadi kakitangan SPR untuk PRU 13? "

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang bertugas dalam SPR adalah totok UMNO kerana aku ada dua orang kawan yang memang ahli parti itu yang menjadi petugas SPR,lumayan katanya.....

      Delete
    2. Maklumat menyatakan ada kakitangan SPR tu SB, satu team OPS bagi pru telah lama dibentuk UMNO/BN bagi tujuan meletakkan orang2nya di port2 yang strategik ketika PRU berlangsung. Tipu!

      Delete
    3. Maklumat menyatakan.....setakat reka cerita tak ya ler bro.............ayat basi...tujuan menimbulkan keraguan terhadap....?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

      Delete
    4. Bukti dokumen yang saya sebut "Maklumat menyatakan" ada bertimbun-timbun atas Pejabat Pusat MAFREL. Tak percaya? Pergi la tanya pengerusi Mafrel!

      Delete
  11. re: Anonymous7 May 2013 17:46
    Tu lah melayu. Takut sgt ngan cina.


    aku rasalah... dalam malaysia ni, tak pun dalam dunia ni, ko sorang aje yang 'cha ya nun'..alip tak pernah lansung tipu ko ngan segala sedaramara ko.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha. Banyak baca Utusan tu. Kesian.

      Delete
    2. Maksud dia takut sgt ngan cina tu = CINA DAP bro. yg dlm BN tu MCA ada apa kes? ni bukan tipu urus niaga ke apa, ni sbb Macai UMNO kata kalau undi PR tergadai hak2 orang melayu. Pleaselah, cha ya nun alip singapore pun tau betapa korupnya kepimpinan puak barisan nasional. Tak perlu aku nak kata la, tunggu je lah. Tak selamanya yang zalim kekal memerintah

      Delete
    3. Nah! tunggu ambil ko...biaq ko tauuuu sing ga pore. Baru ko terantuk benjol. Sejarah mengatakan...x ya ler, dizaman sunskrit. kita telusi zaman penggeorafian mason2. Alkisahnyer si negeru dilanggar todak tu. Presiden pd mulanya BERBANGSA MELAYU....Lah niiii melayu x lepas2 kerusi no1. Asyik menjadi penjaga gol dan china pap@dap tu terus-menerus buat tendangan percuma. "APALAH NASIB KO BADAN" Hebat belalang

      Delete
    4. heheheeh................sy bangga baca utusan melayu. sebab akbar paling purba antara akhbar2 bacaan si Hijabul. Makna nyer sy lebih kedepan lagi ler....bangga222222

      Delete
    5. nadzallihoo......aku dok baca hang punya statements semua nye defensive and jawapan merapu x guna akal. hang ni meroyan apsal. Org semua dok bagi pendapat hang cuba pikir le sikit, jgn jadi bebal..open ur mind. Kat Spore tu popn chinese lebih rmai drp melayu..tapi hang tgk aper dah jadi kat Iskandar devmt di Johor, nnt jadi satellite town for s'poreans. Sapa punya keja?

      Delete
  12. Di sini saya tambah lagi kenyataan daripada orang yang terlibat secara langsung:-

    Kotor sungguh pilihan raya malaysia. Aku sbgai petugas SKEPS, PACA utk escort peti undi Selayang jaya. Bermacam2 kejadian yg aku lihat semalam yg tak manis dgn mata aku sendiri.

    1. SKEPs dapat tangkap org malaysia tukar IC, tukar baju utk mengundi lain, bila serah pada polis mereka kata benarkan mereka mengundi.

    2. Di tempat mengundi Prima Selayang, ada makcik tu kata dia dapat RM50 jika mengundi BN. Sebelum mengundi kena mendaftar di markas BN buat akuan bersumpah, selepas mengundi dtg ambil semula duit tu. Aku cakap kat makcik tu, "takpe mak cik tu duit kita, duit rakyat. Ambil je". Uncle2 dan Aunty Cina pun dieorg cakap benda yg sama. Sogokan dgn duit.... Huh!

    3. Petugas Pilihanraya, saudara Lim, dapat kesan 5 org bangladesh dah siap sedia utk mengundi di Prima Selayang. Tak dapat buat apa2 cuma dapat halau mereka sahaja.

    4. Tugasan di Selayang Jaya sbgi SKEPs dan PACA. Satu kereta WPQ 8882 Toyota Vios hitam dikenal pasti dtg ke sekolah tmpat mengundi 2 kali utk mengambil laptop2 SPR sedangkan pintu telah ditutup utk proses pengiraan. Kami menghubungi ketua kami, mereka beritahu tahan kereta itu kerana kereta tersebut baru lepas masuk di tempat mengundi Prima Selayang. Tuan kereta bertegas utk masuk, kami beritahu tunggu diluar atau suruh org lain hantar laptop tersebut.

    5. Menjadi PACA diwaktu senja. Escort peti undi, tugas yg paling berat. Amanah rakyat Malaysia. Ada lebih 5 kereta persendirian pegawai SPR membawa peti undi. Satu kereta membawa 2 peti undi. Kereta polis hanya ecort di depan. Dibelakang tiada kereta polis. Semasa escort agak musykil kereta satu kereta Alza telah melencong ke selayang utama menghala ke selayang mall. Tidak dapat dikesan.

    6. Tempat pengiraan malam, Dewan Cina Selayang baru. Petugas PAS melaporkan 1 peti undi selayang utama telah hilang. Satu kereta, telah masuk ke tapak parking tidak keluar keluar sedangkan kereta lain semua menuju terus ke bahu jalan sebelah dewan utk mengeluarkan peti undi. Petugas pas melaporkan. Petugas PAS beritahu, dalam kereta yg memandu pegawai SPR perempuan dan sebelahnya Polis bantuan. Suasana huru hara, pihak RELA beritahu tiada kereta masuk kerana parking telah penuh. Meminta keizinan dua Pegawai SKEPs yg mempunyai PAS SPR utk masuk checking. Dapat jumpa selepas 15 minit. Mengarahkan kereta tersebut ke sebelah dewan. Kiraan di buat dan PAS serta PKR telah menang utk Parlimen Gombak, DUN selayang dan Taman Templer.

    Inikah dikatakan Pilihanraya yg telus lg Adil apabila tiada intergriti didalam SPR. Sepatutnya SPR berkhidmat utk rakyat Malaysia bukan utk kerajaan BN. Apapun syukur apa yg terjadi ada hikmah utk buka mata rakyat. Selangor tetap dimenangi PR.

    Sekarang ini waktu kerajaan BN lunaskan manisfesto negara :)
    C&P: Nor Muzhaffar

    #Nak bukti lagi???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko menyalak dlm blog nih..ape ko dapat?

      Delete
    2. Untuk apa bukti kat sini..........buat petisyen

      Delete
    3. apa yg ana lalak terlolong...........nda ada pun. cuma sy menulis mengguna-pakai 10 jejarijemari...halus vevvvvv. Empayarlangkasuka nusanatara

      Delete
    4. Petisyen dah dibuat la. Tak baca surat khabar ke? Ops, lupa Utusan Meloya kesayangan nadzallihoo mana ada siarkan berita ini. Hurm. Kesian. Bagaikan katak di bawah tempurung.

      Delete
    5. susah bercakap dgn orng yg dh biasa mkn duit haram...dh jd darah daging...so daging n apa yg menyaluti mereka semua bau busuk bangkai....

      Delete
  13. Kalo banggang jgn cmpur..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini ayat pukul maut.........kalah berhujah katakan hiihihhihh.........Praggggggggg berkecai meja!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Delete
  14. Apa yang aku cakap ni bukan fakta, hanya nak bagitau :

    Adik ipar sepupu aku petugas SPR, tapi dia kuat sokong BN,
    ASYIK dengar dia duk kutuk PAS dan mengangkat BN. Kutuk plak lau diikut logic akal dah leh terpesong jauh dari insan yang bergelar Muslim.

    Persoalannya,boleh ke orang FANATIC BN ni menjalankan tugas yang betol/telus semasa PRU13?

    kenapa plak Lunatic seperti ini dipilih untuk menjadi petugas SPR?

    ReplyDelete
    Replies
    1. AYAT2 ATAU PATAH KATAAN YG SELALU SAYA DENGAR TAK KIRA DIMANA TEMPAT DAN MASA DARI PEPUAK NI IALAH seperti Ayat si Anon yg dok asyik bersembunyi tu. Ia adalah seperti berikut....Bila pepuak ni bercakap samaada bekas kakitangan kerajaan atau masih memegang jawatan. Dia selaju meluruh menghamburkan bicara warna politik "Saya ni kakitangan pegang jawatan ni" Saya ni bekas ni...itu ...ini" itulah dodoian mereka. Sedangkan niatnya tidak lain tidak bukan mendatang komplikasi dendam terhadap seseorang atau sesebuah pertubuhan atau sebagainya. Ini lagi satu doktrin freemason.

      Waspada mereka ini..................Mangkarung

      Delete
    2. Sepuluh jari boleh menipu bukti yang jelas dari tuduhan peniouan tak nampak lagi semuanya macam cerita rekaan ... Ada ke bangla yang kena tangkap semasa membuang undi ....kan sertiap bilik mengundi ada pemerhati dari kedua dua parti. Bas bangla makan angin pasal hari cuti kena pecahkan oleh budqk budak dap adala

      Delete
  15. bERMUHASABAHLAH WAHAI HIJABUL.....TERIMALAH KEKALAHAN. janganlah dok cita atau tanam kebertanggungjawaban pihak seperti SPR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini semua UMNO,SPR,JPN punya angkara

      Delete
    2. Mana mungkin orang macam Nadzallihoo mahu dengar komplen PR. Sejak dari kecil Mak Ayah dia beri makan benda haram dari kerja2 rasuah dll. Sebab itu dia buta hati. Ramai orang BN macam ni...maklumlah dah 55 tahun memerintah...55 tahun makan duit haram...

      Delete
    3. Saya nampak saudara nadza menggunakan bahasa Melayu yang pelik untuk menegakkan hujjahnya yang sangat rapuh.Biasanya hanya penyokong umno bn tegar saja yang akan menafikan dan menidakkan penyelewengan yang dilakukan oleh umno bn. Semua fakta dan bukti menjadi auta bagi karat umno bn seperti nadza ni.

      Delete
  16. ini semua salah umno...

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEMUA salah umno................wah wah WEI WEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      aDAKAH ANDA INI MANUSIA BIASA ATAU ANDA INI DARI PADA 7 BILLION UMMAT MANUSIA????????, ANDA SEORANG SAJA YG TIDAK PERNAH TERKILAF, Adakah anda begitu wahai anon??????. So jgn ler nah berhujah ngan sy dengan PATAH KATAAN YG DAH DIDOKTRIN OLEH ANWARINAS DAN SEWAKTU DENGANNYA. Kerja sepanjang masa pepuak ni, hanya meyelahkan orang lain...........tu jer

      Delete
    2. Bro Nadza, penyelewengan dan penipuan yang dilakukan oleh umno, bn dan konco-konconya bukan satu kekhilafan atau kesilapan. Setiap manusia membuat kesilapan tapi kesilapan yang disengajakan adalah satu kesilapan yang akan menerima hukuman seperti orang yang merompak harta orang lain.....mana ada perompak yang merompak secara tidak sengaja? bro...kalau nak berhujah sila gunakan akal sikit bro...sebab bro punya kata-kata terlalu menyerlah...terserlah kecetekan fikiran. Maaf bro...

      Delete
  17. Saya tegas disini bahawa penipuan yg anda wal2kan itu sebenar-benarnya langsung tidak berlaku. Kalau adapun hanya teknikal jer. Jika anda ada maklumat sahih....buat pempetisyenan. Ini dok heboh kat alammayacyber. Apa guna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. nadzallihoo...
      masalah teknikal apa benda..
      TNB pun nafikan ada masalah tenikal..!!!!

      Tolong lah berfikir

      Delete
    2. Bro nadza, itukan permulaan kepada pendedahan segala penyelewengan umno bn dalam pilihanraya ke13 ni....itu fungsi media, iaitu mengutarakan berita agar sampai kepengetahuan umum. Apa yang berlaku dalam pru13 kelmarin bukan disaksikan dan dialami oleh seorang bahkan ribuan orang awam yang menjadi saksi maka berita yang disampaikan oleh sdr hijabul bertindak sebagai confirmation kepada apa yang disaksikan oleh orang-orang awam yang menyaksikan penipuan itu berlaku. Selepas itu, barulah maklumat dan bahan bukti itu dikumpulkan dan disusun untuk dibawa kemahkamah.

      Delete
    3. Bro nadza, kalau cerita penipuan pada pru 13 ini adalah rekaan, ini bermakna rakyat yang terdiri dari pelbagai golongan baik yang rendah, pertengahan atau atasan dianggap sebagai menipu. ini mustahil, psikologinya, tidak mungkin rakyat awam berpakat untuk mereka cerita palsu tentang penipuan yang berlaku pada pru 13. atau bro nadza ketika berlangsungnya pru 13 sedang tidur di ulit mimpi indah!!!! sedar aje, pru 13 sudah tamat dan sudah diumumkan kemenangan bn?

      Delete
  18. Jangan anda tambah fitnah lagi. Dunia inipun dah berlambak fitnah. kali ini lak anda darab(x)lagi...rosak binasa ler kita bangsa melayu, jika ikuty seranan si hijabul ni. Kalah kalahlah, tima jer ler. Adat sistem demokrasi yg u kata tu, mana ada lurus nyer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Democrazy is the REAL PRETTY SHIT..
      What the lovely JAMBAN!!!
      The great perfume from jamban...DEMOCRAZIUM the best!!!

      Delete
    2. Br nadza, fitnah itu hanya dianggap fitnah jika ia direka dan di lakukan untuk merosakkan kredibiliti seseorang atau sesuatu organisasi dan sebagainya namun apa yang terjadi adalah jauh dari unsur fitnah malah terdapat bukti kukuh dalam pelbagai rupa dan bentuk; dalam bentuk gambar, rakaman video dan rakaman suara. dan yang merakam adalah orang-orang awam kalau semua orang mereka rakaman dan membuat fitnah, agaknya berapa ribu rakaman yang perlu diedit yer??? fikirlah bro....saya nampak bro punya pemikiran yang separa sedar atau mungkin memang bangang?

      Delete
  19. Yang lepas...biarkan berlalu,sebab kita masih ada ruang untuk betulkan kesilapan.

    PAS mesti out dari Pakatan

    dan berjuang sendiri.Kalau benci sangat dengan UMNO,saya syorkan bersatu dengan BERJASA untuk kurangkan undi orang Islam berpecah.PAS adalah faktor X.Jika PAS keluar Pakatan,insya Allah

    PKR dan DAP akan hidup segan mati tak mau.

    DAP akan hidup di kawasan yang benar-benar majoriti kaum Cina sahaja sebab tiada lagi undi Melayu selepas ini.

    Orang Melayu-Islam mesti perintah negara ini sebab karakteristik Orang Melayu cepat simpati dan suka bertolak ansur.Ini antara ciri-ciri keadilan.Jika orang lain perintah negara ini,adakah mereka akan benar-benar jaga kebajikan orang Melayu,wahai anak-anak Melayu?Lihat Singapura untuk talian hayat menjawab soalan ini.

    Olang PAS..sila pakai OTAK!!!

    INI SEMUA SALAH UMNO...wakaka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya setuju..............pas perlu keluaq pakatan haram...........kita sinarkan uino( Kesatuan islam antarabangsa)

      Delete
    2. ko nadzallihoo memang tak baca sejarah..
      PAS dari mana..
      PKR dari mana..
      mangkok..?
      UMNO yang tendang diorang..
      kalau Mankok pergi belajar sejarah..

      Delete
    3. Apakah pendirian anda wahai nazmi?
      Pengamal demokrasi menghasilkan@reka@cipta 1perkara,maka terhasil dihasil berhasil 1perkara dan langkah seterusnya menyelesaikan satu perkara. Untuk menyelesaikan 1perkara,apa sja taktikal direlakan bagi menunjuk ada perbezaan 1 angka. Bukankah ia begitu wahai nazmi?. Ini alkisah berlaku dalam kedua-dua enititi(Pas=umno). Anda melihat sesuatu peristewa berkonpliks menunjangi, mengakari antara 2 enititi tadi bagi perimbangan perkiraan anda. Seterusnya anda membuat satu justifikasi bagi mana2 anda sokong dan dokong. Anda sebenarnya terperangkap dalam ruang lingkupan matriks sendiri.



      Delete
    4. PAKAI OTOK MU NADZALLIHOO.......JENIS SEPANG KEDERANG...BRAYOK MU

      Delete
    5. bro anonymous, pas, dap dan pkr sudah sepakat untuk bertindak sebagai penentang kepada penyelewengan dan menegakkan keadilan, kesamarataan dan tidak kompromi dengan sikap rasis yang selalu dimainkan oleh umno, walaupun umno masuk kedalam bn tapi gabungan ini punya satu prinsip iaitu sapu malaysia, pemimpin2 bn kaya raya tapi rakyat jelata baik bangsa melayu, cina, india, dayak, murut, kadazan dan lain-lain hidup dalam keadaan tertindas dan dizalimi. PR punya prinsip yang jauh lebih dinamik dan jauh lebih mendalam dari prinsip auta umno bn. bila sudah mau kalah barulah nak sebut pasala perjuangan membela nasib melayu. bro, negara kita ini golongan miskin yang terbesar adalah bangsa melayu!!! jadi mana pergi laungan membela nasib melayu oleh umno kalau yang kaya hanya pemimpin umno, ahli keluarga dan kroni2 mereka. jadi bro., seperti bro nadza, bila berhujjah gunakanlah aqal dan hati yang bersih atau mungkin sebab terlalu byk tonton video sek anwar ciptaan datuk t bro punya aqal dan hati sudah jam???

      Delete
  20. 1. Bagi yang asyik memperkata contoh 'melayu itu' dan 'melayu ini', ayuh kita tukar kepada Islam. dalam Islam tak kisah dia Cina atau melayu, India atau kadazan, Iban atau apa2 sekalipun. Jauhkan perkauman. Kalau ada orang cina kata benda perkauman, biarkan dia.

    2. Saya cadangkan kalau sesiapa yang ada sumber, untuk kesemua point2 kat atas disertakan skali kepada link gambar2, video yang banya ada kat internet untuk rujukan perkara2 tersebut agar lagi kukuh hujjah. Cadangan...

    Maaf kerana saya tak ada akaun google untuk linkkan nama.

    ReplyDelete
  21. Saya ucapkan berbanyak terima kasih kepada hijabul crewz kerana hijabul crewz berani mendedahkan penipuan dan konspirasi Be eNd dalam PRU 13 kepada orang ramai. Media yang tidak bermoral seperti Utusex, Berita Hairan, TV Tiga-suku dan lain-lain media hanya pandai mencipta pembohongan dan fitnah untuk menipu rakyat dan menfitnah pemimpin PR. Pakatan Rakyat berhak mempersoalkan keputusan PRU 13 kerana pihak lawan menggunakan berbagai kaedah amat kotor untuk memenangi PRU 13 secara haram!

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa yg di dedahkan..............dedah hanya cecerita jer. Ini sinopsis cerita doktrin dari pada teori 'Bilkreig". Tak ya ler.

      Akan datang saya akan syorkan pada kementerian Maltemedia. AGAR SESIAPA SAHAJA MEMBUAT AKAUAN FB ATAU APA SAHAJA AKAUAN MEDIA CYBER, SEMUA NYER MESTI MEMPUNYAI ALAMAT BETUL DAN KAD PENGENALAN SI PEMBUKA AKAUN MEDIA MAYA. hAHHAH..............Baru ler best....siapa jer yg keluarkan artekal berbau hasutan utk di tujukan pada individiu tertentu. tau ler dia bertanggungjawab. Ini jer cara mengekang penularan fitnah dr pepuak ni

      Delete
    2. nazaliliho amboi nama kehkeh,aku sampai sekarang masih x paham,katelah umno menang,atau pas lah yg menang,apa mereka boleh buat kat kita?umno menang kita akan berjaya dunia?pas menang kita akan berjaya akhirat?murahnye kehidupan kehkeh..keyakinan ape yg telah encik hijabul terapkan kepada sedara2nya ni..sangat bersungguh2 nampaknya menerapkan keyakinan palsu kepada sedara2 sendiri..bukan sahaja pas dan umno tak mampu beri mudarat dan munafaat kepada manusia lain,bahkan diri mereka sendiri pun dah terumbang ambing, yg aku skrg ni nampak mcm pas dan umno yg menuju mudarat adalah kehkehkeh,nasib mereka sendiri pun mereka tak boleh nak tentukan kat pilihanraya ciptaan manusia itu ari kehkeh,atas keyakinan sebagaimanakah yg kita telah letak kat diri2 mereka ni keatas diri kita sehingga bersungguh2 demikian rupa adanya?dari gaduh2 baik umno doakan pas,pas doakan umno,beriye2 masing2 kehkehkeh,x gitu nadzaliliho...kalau kau x setuju xpela nadzaliliho hehe dasat nama ko bro.

      Delete
    3. Salah tu bro.....nadzallihoo
      dalam komen sy. anda bole baca pendiriana sy dalam 2 entiti yg dok asyik salah menyalah antara mereka. Anda bro bole nilai. Harapan sy anda jgn nilai jika komen sy agak berat ke arah umno. Saya sebenarnya tidak berparti. Sy adalah sy yang mencatit segala peristewa, samaada peristewa purbakala atau zaman dinikala

      Salam akhir mula
      dari,
      Laksamana Allihoo

      Delete
    4. bro nadza,budaya hasut menghasut bukan budaya PR, perbuatan menghasut ini lebih sinonim dengan umno dan bn sebab mereka tiada pembatas yang membatas perbuatan mereka maklumlah media cetak milik mereka, media saluran tv dan radio dibawah pengaruh mereka. sebab itu yang banyak membayar saman adalah media milik mereka. pr dapat ghanimah dari perbuatan hasut dan hasad umno dan bn cuma hasut dan hasad mereka tidak kemas sehingga mudah didedahkan perbuatan jahat mereka. itu dapat dilihat oleh rakyat dan dari situ jugalah rakyat dapat menilai siapa panglima dan siapa pula penjahat.

      Delete
  22. nadzallihoo......teori 'Bilkreig" atuk ko !...Ko cakap tak serupa bikin....Siang malam media massa Be eNd yang ko sanjung dan puja seperti Utuseks, Berita Hairan, TV Tiga-Suku etc mencipta fitnah dan pembohongan untuk menipu rakyat ...lepas tu kena saman juta-juta..dan kamu masih lagi mahu bercakap tentang "cara mengekang penularan fitnah"....Kah..kah...kah....kah...lawak...lawak ! Eloklah ko masuk lawak king ! Kah...kah...kah !

    ReplyDelete
  23. Wah kakaka................so apa cita nyer Harakah kena saman oleh ummi halfidah.......untung ummi daPAT 50,000.OO. DEK KECELUPARAN HARAKAH, cam bunyi jadah jer. awak soal spin memang hebat. adakah anda wahai anon boleh meyangkal fakta ini.

    ReplyDelete
  24. Bukan kah itu ......harakah terjebak dalam fitnah.

    ReplyDelete
  25. Jawab ler anon......yg berani hanya tampil sekadar bayang2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harakah disaman sekali saja kerana kesilapan kecil! Utuseks milik Be eNd pula telah disaman berulang kali dan mahkamah telah berulang kali memerintahkan Utuseks membayar jumlah wang yang jauh lebih besar dari RM50,000.00 kepada mangsa-mangsa fitnah! Ini menunjukkan mencipta dan menyebar fitnah adalah amalan harian media massa Be eNd !!

      Delete
    2. bro nadza, kalaupun suratkhabar harakah tidak sebut dan siarkan artikel tentang ummi hafilda, rakyat sudah nampak kejelekan perangai dan lidah ummi hafilda di ceramah-ceramah yang di sampaikan. itu sudah cukup menggambarkan betapa negatifnya sikap ummi dan betapa buruknya akhlaq seorang manusia bernama ummi hafilda. malang sekali, penulis berita harakah waktu itu oleh kerana hendak mendedahkan perangai buruk ummi agar diawasi oleh rakyat, telah dicap sebagai fitnah walhal tiada unsur fitnah, memang confirm apa yang disiarkan adalah benar dan dibenarkan pula oleh rakyat jelata. bila dikaitkan artikel itu dengan kesannya iaitu rasa tertekan, rasa malu oleh ummi hafilda maka mahkamah mengambil keputusan bahwa tidak sewajarnya seseorang itu dimalukan biarpun dia adalah seorang pesalah kerana itu adalah haknya, maka mahkamah memerintahkan defendan iaitu harakah untuk membayar gantirugi, namun kes ini tidak sedikitpun mengubah persepsi negati rakyat terhadap ummi.

      Delete
  26. Persoalannyer mengkarung harakah juga terjebak. Integeriti islam pas terjelas. Sehingga hogon siuo mreka terjelepok. Amat sinis bila mana Kedah jatuh. Bukankah ilmu politik pra ulama suk pas hebat3 belaka. Anda anon masih lagi berhujah, sedangkan yg anda hujah jg telah melakukan perbuatan fitnah. Sayanasihatkan anda anon bermuhasabah. Bukankah harakah jg setiap minggu menyirankan berita meloyakan. Sekiranya akbar arus perdana bertiap kali memfitnah. Mengapa lak tiada saman setiap hari. Kan elok saman tiap2 ari. Nak tengok siapa yg akan muflis Anon x222x505
    berhentilah berfikiran tempang, dok akar asyik dibaja memperkata seseorang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko mana tahu orang mng berjuta-juta dari Utusan...sebab tak ditulis dlm Utusan & tak luar TV3! Buat pengetahuan Ko, Anwar & ramai org PAS dah dpt berjuta-juta mng saman Utusan & TV3. Tak caya Ko baca paper lain....Sinarpun ada.

      Ko dapat gaji kan dok memekak sini!Ni mmg keje Ko kan...

      Delete
    2. ko...anon lagi berhujah berpusing2...Soal nyer pas/pkr/dap dan akbarnyer juga perencah,penggaram,pencili padi,ehhhhhh...byk nak urai. Hakikatnyer mereka semua juga tiada kredibiliti,integreti toksah ler cakap...hampus hampes. Dasar anwarinas sentiasa berzikir ngira-ngira angka,16 sept ler, 40,000pengundi hantu ler. Anda anon sewaktu dengannyer....otak anda sudah bercelaruh.heheeheehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

      Delete
    3. Nampak benar ko x baca paper lain....:)))

      Delete
    4. bro nadza, saya tertarik dengan statement bro bahwa berita harakah meloyakan! adakah pernah berita harakah menyiarkan artikel bergambar najib dengan perempuan lain sedang berzina? adakah pernah berita harakah menyiarkan cerita-cerita seks ahli-ahli politik lawan dikalangan umno bn? bro, kalau nak balun biarlah balun semua, bro kan orangnya tidak berpihak kepada mana-mana parti, itukan prinsip dan pegangan bro dan seperkara lagi kalau hendak bercakap biarlah gunakan akal intelek kerana nampak jelas kebodohan bro sendiri.

      Delete
    5. Bro Nadza, cuba ko tengok ni kalau tak nak baca paper lain pon...

      http://www.youtube.com/watch?v=iVofyN0x5lY

      Delete
  27. Kluw Asyik Duk kna Tipu Bla Pembangkang Boley Mng???Konfem la xkan Mng ...Bek x yah wat PRU lgu Tu kluw pihak SPR ngn bn Spakat...ISH aq Pun x taw ap Nk Jdi dkt Politik Malaysia nie...Ish Skit hri Bley Brperang ssama saudara ...hahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini lagu sejak dahulukala
      Berkumdang didendang
      Siapa pendendang si kitol petualang
      Santap paginya HAMBURAAN DESAWARSA
      Dulu patah kataan menjadi siulan gerombolan nyer
      KRONILER,NEPOTISMELER DAN SEUMPAMANYER
      NAMUN PALING LAMA DALAM HIKAYAT BAHASA YANG DIGUNANYER
      Ditrompetnyer menggema seluruh alam TANAH MERA...tempat generasi Si gadis Mala@Qeturah.......adalah seperti berikut:-

      Pagi ketengah hari... dISIULNYER Patah kataan..(Pembohongan,Penipuan) terhadap rakyat..rakyat..rakyat. ehii!!! byk gi ler. ponning den pepuak ni, cam dia seortang warga TANAH PUNT.

      TENGAHARI KE PETANG...didodoinyer patah kataan (kroni..kroni), last2 minit dia lagi paba@emak kroni,,ehhehhh....

      Sebelah malamnyer bisik2 dengar2, pandang2 terus ditanam PATAH KATAAN (kelentong,kelentong), KONON Bagi bekalan untuk belayar dalam mimpi supaya bahtera@PARAU SAMPAI ke PUTRAJAYA...betui2 cam mat jenin.

      INILER PEPEPUAK NI......pppkkkrrr DAN SEJURIAT DENGAN NYER

      Delete
    2. bro nadza, rasanya seperti pujangga yang punya bahasa yang luar biasa tetapi rupanya indah khabar dari rupa kerana sampai saat ini ditulis bro nadza gagal memerhatikan perjalanan politik dan sosio ekonomi negara Malaysia. Sekadar berbahasa saja bro tidak cukup untuk meyakinkan rakyat bahwa apa yang di tentang oleh PR adalah merupakan perkara ilusi dan bohong, malah rakyat sudah bijak malah lebih bijak dari bro nadza kerana mereka, biarpun tidak memiliki bahasa hebat seperti bro nadza, tapi dengan mudah dapat memahami dan menilai kebenaran yang diperjuangkan oleh PR. sebab itulah bro, bahasa tanpa otak yang cekap dan baik tiada gunanya.

      Delete
  28. Nazallihoo...

    ISLAM MENUNTUT UMATNYE MENEGAKAN YG HAK... kianat belaku secare terang terangan.. tpi bagi kaum melayu..butekan mate ,pekakan telinge..its ok..TETAP HALAL JANJI MELAYU.. kianat sekecil mane un tkde tmpat didlm ISLAM,wajib ditegah...melebihkan sesuatu kaum dari AGAME matinye dlm JAHILIAH...

    ReplyDelete
  29. Be eNd dan SPR telah menghina demokrasi dengan melakukan penipuan yang dahsyat secara terbuka dalam PRU 13 ! Rakyat Malaysia perlu menegakkan kebenaran dengan menyokong Pakatan Rakyat !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. cAM MANE SY CAYA LU, WAHAI!!!!! ANON.....lu ah!!!!, suka cakap org-org..semua org tipo, lu sja betui. Tepi yang nampak sangat awak ler penipu, pasai ape...pasai lu sendiri tara mau jelaskan diri. Asyik berlindung atas nama anonymous. Bukankah ini penipuan jelas terang lagi bersuluh.

      Delete
    2. bro, alamak, apa sudah jadi, mana perginya bahasa nan indah milik bro? sekali pandang seperti cina mabuk yang berkata-kata! Saya ulangi berkali-kali, pakatan rakyat tidak berpakat untuk menipu tapi berpakat untuk menghapuskan penipu. Bukan semua orang tipu bro nadza tapi umno bn yang banyak malah kerap kali tanpa segan silu menipu rakyat. biarlah bro anon dengan identiti tersembunyinya bro. bro nadza pun tak gunakan gambar sendiri. tepuk dulang air terpercik kemuka sendiri bro!!!

      Delete
  30. Bonus besar tahun ini utk k/tangan spr ! Tahniah kerana bakat yang luarbiasa anda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lah,,, anon yg suka menyorok-nyorok.mengintai-intai dibelukar semak samun ideologi pkrdappas. Itu sebuah ayat persepsi berelusi...tiadapun sy lut dek patah kataan ko tu

      Delete
  31. InsyaAllah..Allah Itu Tidak Pernah Tidur...Baik dibalas BAIK..Jahat dibalas JAHAT...hari ni mereka gembira...esok lusa menangis air mata darah sekalipun sia-sia sahaja. Mudah-mudahan Allah akan membantu rakyat kita yang berterusan dianiaya ini.....Semua yang berlaku hari ini adalah dengan izin dan kehendakknya ALLAH....kerana mungkin ada sesuatu hikmah yang lebih besar yang kita sendiri tidak ketahui. Teruskanlah berdoa pada Illahi kerana itulah senjata yang paling KUAT dari bom atom sekalipun....

    ReplyDelete
  32. As salamualaikum,

    Saya difahamkan oleh kawan yg bertugas sebagai KTM semasa PRU13 bahawa pengiraan undi hanya dilakukan disaluran tempat mengundi. Jumlah kiraan yg dipersetujui oleh wakil2 calun kemudian dimasukkan kedlm borang 14. Oleh itu sebarang pengurangan atau penambahan peti undi tidak lagi boleh dipakai. Peti2 yg telah siap dikira akan dibawa ke tempat pengumpulan undi dan tidak akan ada pengiraan semula.

    Saya minta sesiapa yg arif agar dapat menerangkan kpd saya dan pembaca yg lain, dari segi manakah jumlah kiraan undi dlm borang 14 itu boleh bertambah atau berubah (selain dari pengundi hantu). Tolonglah explain, agar fikiran saya tenang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg borang 14 tu masih x kira undi pos. Sepatutnya undi pos dikira dulu dan dijumlahkan pd hari mengundi. Sebaliknya SPR hanya mencampurkan undi pos SELEPAS undi biasa. Di situlah dibuat penipuan. Contohnya di parlimen Merbok. Pembangkang hanya tahu ada 1500 undi pos tp semasa campur terdpt 6 ribu undi pos yg semuanya memangkah BN!

      Delete
    2. Selain dari undi pos, (saya tak pasti adakah pihak BERSIH pernah minta sesuatu dari spr supaya dilakukan terhadap undi pos), adakah cara lain utk manipulate kiraan undi?

      Delete
  33. reformasi perlu terhadap PRU
    undi pos sukar dipercayai
    batalkan saja undi pos
    siapa nak mengundi mesti turun sendiri ke tempat mengundi

    ReplyDelete
  34. apa apa jelah asalkan anwar tak jadi pm, terang-terang dia tu sokong yahudi. puii.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous10 May 2013 00:43 ,

      Ayat-ayat bodoh seperti komen kamu membuktikan bahawa Ameno telah memperbodohkan pengikut-pengikut Ameno ke tahap lembu Izat ! Tidakkah kamu tahu sebenarnya Be eNd sedang menjalinkan hubungan ekonomi dengan Israel? Sebagai contoh, Be eNd mengeksport minyak kelapa sawit ke Israel dan Israel pula mengeksport produknya ke Malaysia ! Contoh syarikat Israel yang beroperasi di Malaysia ialah strbuck, McD dll ! Jadi jelas di sini siapa yang terang-terang sokong yahudi ! Berhentilah dari menfitnah Anwar !!!

      Delete
  35. mmg btl bila borang 14 dah ditandatangani oleh kedua2 belah pihak maka undi2 lain yang datang selepas itu tidak diambil kira. contoh yg saya bg, katalah wakil a wakil bn, wakil b wakil pr. kira2 undi pr majoriti 2000 dn menang, wakil b sign borang 14 sbb dh menang kn. tp wakil a tak mau sign borang 14 mintak kira semula. tgh2 kira jd blackout, elok2 nk dekat abis kira leterik ada balik tp keputusan dh berbeza dr pr td majoriti 2000 trus jd bn majoriti 1000. wakil a capai borang 14 trus sign. wakil b mintak balik borang 14 nk bantah mana mai lg 3000 undi tu tp spr x bg. maka jd la dua2 dh sign dn bn menang. ada phm ka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu saluran (bilik mengundi) dalam 400 - 500 pengundi saja. Masa kira undi semua pintu dikunci/tutup. Wakil calun mesti tahu jumlah peti yg digunakan. Kemungkinan utk menambah atau menukar peti undi adalah mustahil kerana pintu semua dah dikunci. Jadi untuk satu saluran (bilik mengundi) bertambah majoriti sampai 500 adalah mustahil kerana satu saluran (bilik mengundi) pun tak sampai 1000.

      Delete
    2. Wakil calon bukan org yg membawa kotak2 tersebut...ia ditukar dlm perjalanan. Sebab tu byk kotak dijumpai. Masa ini juga peti undi pos yg lain ditambah.

      Delete
    3. Kiraan undi cuma dibuat di bilik kita mengundi. Tiada peti akan dibawa keluar atau peti lain yg dibawa masuk samada dari saluran (bilik mengundi) yg lain atau pun dari undi pos selepas tamat waktu mengundi dan semua pintu ditutup.

      Cerita mengenai peti undi dibawa lari atau dibawa masuk dan berlaku kekecohan tak akan terjadi kalau semua org faham cara undi di kira.

      Delete
  36. najib lg teruk dr anwar. sologan 1malaysia tu sama mcm 1israel. tau kenapa? 1israel tu sologan cadangan dr APCO iaitu penasihat israel bertujuan untuk menyatukan seluruh rakyat yahudi yg berselerak seluruh dunia untuk datang kembali ke negara israel yg baru dibina secara haram dibumi palestin ketika itu. najib upah APCO la sebagai penasihat utk pulihkan reputasi bn selepas ambik alih dr pak lah. tu yg boleh lahirnya sologan 1malaysia. benda ni ada keluar dlm paper utusan sendiri sbb aku pernah baca masa mula2 sologan 1malaysia diperkenalkan. tp dlm paper utusan tulis najib guna badan bebas dari luar nama APCO utk pulihkan BN. aku igt lg walaupn dh lama dh. tp penyokong tegar BN ni kebanyakkanya bengap2. baca paper pecaya bulat2. pemalas bknnya nk cari ilmu tambahan. terang2 najib mgaku sologan 1malaysia datang dr APCO. aku selalu tgk penyokong2 BN selalu mcm ni. bkn salah utusan sbb menipu tp salah diri sbb bodoh tak mau ambik tahu. pecaya bulat2 dn nk diri sendiri berada dlm kejahilan. fikir2kn lah..

    ReplyDelete

  37. Hoi orang Melayu!!!

    Dengar sini! Kalau korang nak asyik bergaduh aje,

    (ye! ya! ya!... korang yang ada dalam UMNO dan PAS tu!)

    kalau korang tak nak bersatu,
    lebih baik korang belajar jadi kurang ajar
    macam mamat namewee tu..

    melayu bodo!!! tak tau macm mane nak kurang ajar!!!
    pi belajar jadik kurang ajar dgn NAMEWEE ..
    nazri ajis...icamudin pon tak brani nak cuit dia..polis mcm tikus..kdn mcm ayam..
    mana lu olang pigi???apa kilija lu olang bikin..raja lu olang kena nabu chibai pon lu olang diam!!!
    apa lu olang tada LANCHAU ka?????

    ini semua salah umno...
    wakaka...


    ReplyDelete
  38. "...Kata orang tua-tua, “Bangkai gajah tak boleh ditutup” dan pekong MCA telah terbongkar sudah…dibongkarkan oleh Presiden MCA yg memberikan isyarat jelas bahawa mereka telah bersatu dengan DAP, yg membawa kepada kesimpulan, bahawa kaum Cina di negara ini telah bersatu dalam menentang hak-hak orang Melayu, yang memberikan mereka menumpang di Bumi Tanah Melayu ini...."

    Yazid Othman

    dapig tikam pas..
    mca tikam umno..
    pas umno..dua-dua sama bodo sama bangang.
    tapi yg penting we are the great supreme ultra malay in parliament!!!
    YAHOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ketuanan Melayu digunakan untk memperbodohkan orang Melayu. Pemimpin Melayu Ameno semakin kaya tetapi rakyat Melayu semakin miskin dibebani pelbagai cukai, hutang PTPTN, tol dll ! Jangan jadi bodoh macam lembu Izat !!!

      Delete
    2. Nak kaya keje la kuat skit, sumer nak diberi,letih la ambo lagu nie

      Delete
  39. SPR dan agensi-agensi lain secara terang-terangan berpihak kepada Be eNd maka tidak hairanlah jika penipuan berlaku dalam pengiraan undi untuk mengalahkan Pakatan Rakyat ! Rakyat dibeli secara borong oleh Be eNd ! Pernah tonton Mission Impossible? Siapa boleh jamin peti undi tidak ditukar semasa dibawa ke tempat pengiraan undi? Siapa boleh jamin peti undi tidak ditukar atau ditambah semasa blackout dan sebagainya? Bukankah di atas pentas ada laluan ke ruang bawah pentas yang biasanya digunakan untuk membuat persembahan? Penipuan telah berlaku dalam PRU 13 untuk mengalahkan Pakatan Rakyat ! Pakatan Rakyat adalah pemenang sebenar dalam PRU 13 !

    ReplyDelete
  40. Kami sokong

    UMNO & PAS bersatu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    bersatulah demi agama ,bangsa dan tanahair............

    ***babi sama anjing pon boley baik2..malu laa kita melayu islam asyik bercakaran bergigitan macam anjing GILA!!!!!!!!!!!!

    ini semua salah umno...
    wakaka..

    ReplyDelete
  41. berkata seorang rakyat Msia:saya tak menyokong politik,baik pas atau umno,cume saya nak nasehatkan tuan blog,bawak2la istifar dan mengucap..kamon la bro,yg sudah tu sudah la kita semua kan sedara,ramai penggemar tulisan anda menuggu cerita2 bernas dari anda yg tiada sangkut paut dgn politik.5tahun lagi kalau ada rezki tak kemana bro,insyaAllah..istifar ye bro insyaAllah..kebanyakan bloger baik pas atau umno walau tak semua,saya rasa mereka seolah2 tak boleh terima hakikat,dan seolah2 mereka layan politik ni mcm layan makan nasik,kalau tak dapat nasik berparang pun takpe tak kira lah kau muslim ke tak,saya doa anda jadi antara bloger yg terawal redha insyaAllah..

    KALU MCM TU,JOM RAMAI2 PEGI RMH DIA,RAMPAS HARTA DIA ROGOL POMPUAN DIA...DAN KITA TENGOK: ADAKAH DIA MASIH NAK KATA "YG SUDAH TU SUDAH LAA..KITA NI SEBANGSA ,SE UGAMA...???

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko kalo x paham ko g balik umah gurau2 ngan akak ko,x yah nyampuk,malu aku baca komen cerdik ko ni kehkehkeh politik politik.

      Delete
    2. Penipuan telah berlaku dalam PRU 13 dan Pakatan Rakyat(PR) telah menjadi mangsa penipuan Be End dan Suruhanjaya Penipu Rakyat. Oleh sebab itu PR berhak menegakkan kebenaran dan keadilan.

      Delete
    3. penipuan berlaku kat mane2,contohnya.. kuasa yg kita kejar2 ni telah menipu kita dgn menjadikan hijab yg sedia ada bertambah tebal.kalo pas menang Atas rahmat Allah juga yg buat kau terjaga untuk solat subuh besok pagi,kalau umno menang atas rahmat Allah juga yg buat kau rajin kerja utk menyara anak bini..takda kena mengena pas menang selimut subuh ko terangkat sendiri satu kampung besok pagi,xda kena mengena umno menang ko satu kampung jadi manusia yg lebih rajin bekerja untuk anak bini besok pagi..ada jenis2 lelaki dari golongan pas dan umno ni yg kononnya nak bawak diri mcm anak jantan,tapi bilamana kalau dia kalah pun dia nak menangis,kalau kerusi dia berambah dari tahun dulu pun dia nak menangis,jenis2 ni lagi baik korang g tolong mak korang potong bawang kat dapor.. kehkeh politik politik..kalah menang atas jalan ciptaan manusia pulak tu seriusnya pulak yg semacam kehkehkeh.g la tolong mak korang potong bawang tu

      Delete
  42. Jika nak menyatukan umat Islam Melayu, hanya melalui sistem khilafah sahaja seperti hadith ttg kebangkitan Islam di akhir zaman...bukan melalui sistem demokrasi rekaan Dajjalis. Ia hanya untuk memecah-belahkan umat Islam. Pilihanraya hanya direka supaya kita rasa kita mempunyai pilihan....sebenarnya kita TIDAK mempunyai pilihan. Penipuan yg nmpk jelaspun tidak mendtgkan masalah pd mereka....spt anjing menyalak bukit sahaja!

    ReplyDelete
  43. Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Sallam bersabda:

    إِنَّكُمْ سَتَرَوْنَ بَعْدِي أَثَرَةً وَأُمُورًا تُنْكِرُونَهَا قَالُوا فَمَا تَأْمُرُنَا يَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ أَدُّوا إِلَيْهِمْ حَقَّهُمْ وَسَلُوا اللَّهَ حَقَّكُمْ

    "Sesungguhnya kamu akan menyaksikan selepas peninggalanku perbuatan mementingkan diri dan pelbagai perkara yang kamu ingkari (tidak suka).” Mereka (para sahabat) bertanya:

    “Maka apakah yang engkau perintahkan kepada kami wahai Rasulullah?” Baginda bersabda:

    “Tunaikanlah kepada para pemerintah hak-hak mereka (sebagai pemimpin) dan mintalah kepada Allah hak-hak kamu.” (Hadis Riwayat al-Bukhari, Shahih al-Bukhari, Kitab al-Fitan, 21/441, no. 6529)

    ReplyDelete
  44. -ini sunnah ajar-bila kita sayangkan muslim 1 kampung kita dan muslim2 lainnya, langkah pertama- kita tauhidkan Allah dgn sebenar/taat perintah Allah dan dakwah keatas org sekeliling kita,anak bini,sahabat handai,sedara mara dan seterusnya yg lain,tapi mulakan dgn diri kita dulu..diri kita nak kena mula dulu..kalau kita ,anak bini kita tak betul bukan org lain yg salah,ini cakap politik bukan cakap sunnah,kita lah yg salah,diri sendiri mula dulu..lepas tu dakwah ke atas org lain,dan org lain juga kena buat hal yg sama seperti kita,ini cara kita sayangkan muslim yg lain dgn mengikut jln sunnah..nak tauhidkan Allah dalam dada sendiri dan dada2 manusia..-k sekarang kita tengok jalan ciptaan manusia ajar kita sayangkan sedara2 kita mcm mana..-kejar kuasa,bila dah dapat baru senang nak tegakkan agama kat diri dan manusia lain..terbalik..tak sengaja sedar tak sedar dah terdakwah kat manusia lain yg kuasa itu pulak yg berkuasa,sedar tak sedar kuasala yg tertauhid,bila kuasa yg tertauhid,sunnah pula bukan jalan yg diyakini..ini ialah ayah kepada segala yg mementingkan diri..

    ReplyDelete
  45. Bolehkan kita mentaati pemimpin-pemimpin Be end yang secara terang-terangan menolak hukum-hukum Allah? Adakah wajar kita mentaati pemimpin Be eNd yang menderhaka kepada Allah? Bukankah kita tergolong kepada kaum yang zalim jika kita menyokong atau bersubahat dengan mereka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboi seriusnya dah mcm benar2 ini adalah soal hidup dan mati dan dah mcm benar2 yg soal hidup dan mati itu bermula dgn org lain hehe..apa yg buat ko selera sangat cerita pasal org lain/pemimpin?mak dan ayah kita perlukan ketaatan dan bakti dari kita,dah ke kita taat yg mcm mana Allah mau kat kedua ibu bapa kita?hal ni dah setle lum?kalo lum setle jgn bazir2kan taik gigi ko hehe..kalo kita keje sbg buruh kita wat jela keje buruh kita tu baik2,kite bukan penasehat pemimpin,penasehat pemimpin tu nanti Allah cari insyaAllah,kite adalah penasehat kepada diri kite,adik bradik,anak bini sahabat handai dan seterusnya..jauh lagikan nak sampai kepada pemimpin?yg jauh2 ni kite kena anta doa hidayah/yg baik2..dan lagi 1 ko jgn lupa,nasehat yg paling besar itu Adalah nasehatkan manusia tauhidkan Allah dgn benar dan jgn sekali2 mensyirikkannya,ini baru soal hidup dan mati..inila soal hidup dan mati tau,bila ini adalah soal hidup dan mati sebab tu kau perlu berharap/doa/dakwah supaya sedara2 ko yg lain pun dapat tauhidkan Allah dgn sebenar,bukan ko nak belajar/usaha sorang2 je,ko nak ko sorang je Allah selamatkan(atas rahmatnya)yg lain x payah? inilah soal hidup dan mati,penting ni,nampak dah?kalo kita taat pemimpin tapi syirikkan Allah ape pointnye?penting ni,nampak dah?kalu Allah pun sedar x sedar kita syirikkan, ko ingat lepas tu kita boleh taat kat mak ayah?ni penting ni nampak dah?nasehatkan lah sedara2 ko tentang hal hidup dan mati,jgn wat2 serius pasal hal celah taik gigi ni..lagipun jalan yg ko bising2 kan ni adalah jalan ciptaan manusia,kafir pulak yg menciptakannya tu, ko jgn wat2 x tau lak ek,ianya xkan menuju kejayaan insyaAllah,sebab ianya terbalik dari sunnah..membazir taik gigi ko je serius mcm beriye2 ni aku tengok hehe,ko jgn ikut2 org yg taksub2 ni/tak kira la dari pas ke umno ke..baik ko fikirkan tentang ketaatan ko kepada kedua ibu bapa ko sebagaimana yg Allah mau.kita hanya dapat kasihkan ibu bapa kita seperti mana yg Allah mau setelah Allah tertauhid dgn benar dlm hati kita insyaAllah..sedara,ko jgn serius sgt,takut2 keseriusan ko tu mendatangkan mual kat org lain hehe,ko jgn marah sedara,gurau2 brutal..aku doakan ko secepat mungkin terlepas dari berlenggu manusia2 taksub insyaAllah..doakanlah kebaikan utk aku juga ye insyaAllah..sebab Allah lebih kuat dari manusia,dan manusia itu x punye ape2 lah ko masih boleh solat dan dapat makan sekeluarga sekarang ni tol x?x nampak g?belajar bersihkan taik gigi ko dulu x payah sebok taik gigi org hehe.salam

      Delete
    2. Najib jamin BN tidak akan laksanakan Hudud - YouTube
      www.youtube.com/watch?v=gZdKSWX5-2I


      Ini bererti pemimpin-pemimpin Be eNd menolak hukum-hukum Allah yang terdapat dalam Al-Qur'an (surah Al-Maidah) ! Kita orang Islam tidak boleh mentaati pemimpin yang menderhaka kepada Allah !!!

      Delete
    3. sian tol aku tengok ko....
      mintak2 Allah adakan jalan keluar untuk ko dan untuk sedara2 taksub umno/pas kita yg lain insyaAllah..

      Delete
  46. Bagaimana jumlah undi boleh berubah-ubah setiap kali pengiraan semula dilakukan oleh SPR? SPR pandai main silap mata !

    ReplyDelete
  47. ...Semoga Allah terus memberkati bumi Jawi ini dan umat Islam sedar mainan kufar untuk menjatuhkan Kerajaan Islam yang ada. Tiada DALIL dan NAS yg membenarkan Kerajaan dan Pemerintah Islam dijatuhkan secara paksaan......maka berhati hatilah dari dipermainkan dengan pelbagai isu demi menimbulkan kebencian pada Pemerintah Islam untuk mewujudkan perang saudara di Malaysia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerajaan Islam? Pemimpin-pemimpin Be eNd secara terang-terangan menderhaka kepada Allah dengan menolak hukum-hukum Allah yang terkandung di dalam Al-Qur'an. Kita tidak boleh mentaati pemimpin yang menderhaka kepada Allah !

      Bukti penderhakaan pemimpin Be eNd kepada Allah:
      "Najib jamin BN tidak akan laksanakan Hudud" youtube !

      Delete
  48. Tuan yang menulis, saya nasihatkan sebarang tuduhan mesti disertakan dgn bukti yang jelas,kami rakyat amat keliru dan susah nak tentu kesahihan....

    ReplyDelete
  49. Pemimpin-pemimpin Be eNd menderhaka kepada Allah dengan menolak hukum-hukum Allah. Oleh sebab itu, kita orang Islam menolak Be eNd kerana kita semua adalah hamba Allah bukan hamba Be end !!! Bukti:

    "Hukum Hudud Tidak Akan Dilaksana Di Malaysia - Najib" youtube !

    ReplyDelete
  50. http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2013/05/undi-2-kali-budak-samdol-kepala-lutut.html

    ReplyDelete
  51. Rakyat sebenarnya terima qada/qadar ketentuan allah, Tapi tak boleh terima penipuan dan pembohongan yang dirancang

    BN takut Kalah, Kenapa ?
    Jawapannya,
    1. Kalau kalah habislah semua project membangunkan negara dan juga membuncitkan perut kaum kerabat tak dapat dijalankan.(Fakta)

    2. Kalau kalah habislah semua wang keluar/masuk di kementrian kewangan di bongkar (Ambil contoh Selangor, File hilang di pejabat Kerajaan Negeri SUK Shah Alam semasa PR ambil alih dari BN - Fakta)

    3. kalau kalah habislah semuah kes2 rasuah dah juga jenayah VVIP terbongkar (Fakta)

    4. Dan lain2 agenda untuk kepentingan individu tertentu, Untuk menyelamatkan diri, Letak Jawatan dapat pangkat TUN, Sapa pun tak beleh dakwa...selamat di dunia

    Sebenarnya tindakan PR mahu menunjukkan kepada rakyat bahawa ada unsur2 seperti yang dinyatakan di atas adalah benar, tetapi ada jugak pihak yang menghalang asalkan dapat duit

    Pesanan: Jangan berdoa jer, Tindakan mesti dibuat dan Tegakkan kebenaran..InsyaAllah

    ReplyDelete
  52. Nadza Mmg tegar BN...Aku sokong sgt2 sbb dh jd BABI NAJIB (BN)!!!!

    ReplyDelete
  53. Saya bukanlah penyokong BN atau pakatan rakyat.Cuma satu yang buat saya pelik,kalau betul la spr itu menipu dan BN banyak main tipu kenapa dia menang tipis je?Kalau dia nak guna taktik macamtu patut dia buat kat semua tempat biar BN aje yang menang.Tapi ini tak.Tolong berfikiran jauh.Buat siasatan dulu.

    ReplyDelete
  54. AKU LAGI SUKA PEMBANGKANG NAIK PUN TAK PA DARI BN.

    ReplyDelete
  55. Tak rasa berdosa ke post artikal fitnah mcm ni? Hari baik, bulan baik ni elok la bertaubat, semoga Allah ampunkan dosa kita.

    ReplyDelete

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan komen di bawah. InsyaAllah, jika ada sebarang persoalan dan perbincangan yang diutarakan, saya cuba jawab. InsyaAllah. Penggunaan "Anonymous" tidak digalakkan. Terima kasih. ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL POPULAR SEPANJANG ZAMAN

ARTIKEL POPULAR BULANAN

ARTIKEL POPULAR MINGGUAN