FOLLOW HIJABUL CREWZ

Wednesday, 24 April 2013

[GEGAR] Shahidan Kassim & UMNO Perlis Mula Goyang. Kenapa? Tengok Ni!


Shahidan Kassim dan puak-puak UMNO/BN Perlis dah mula goyang selepas satu lagi video dibongkarkan oleh Pakatan Rakyat Perlis. Tak lupa juga kepada Bekas Menteri Besar 'Terawang-awang" iaitu Mat Isa Sabu, sudah la Kontroversi Kes Felda pun belum selesai, mai pulak pendedahan demi pendedahan apa yang telah dilakukan oleh beliau sepanjang memerintah Negeri Perlis.

Selama UMNO/BN memerintah negeri Perlis, harapan "Perlis Maju Menjelang 2015" semakin lama semakin kelam ibarat Gua Kelam. Mana tidaknya, pelbagai kegagalan, pembaziran serta 'misteri duit lesap' menyelubungi mereka. Jadi, trik ini rakyat Perlis WAJIB tukar kepada Pakatan Rakyat dalam Pilihan Raya Umum -13 bagi menumbangkan Barisan Nasional UMporNO. Ini Kali Lah!







Ayuh, rakyat Perlis. Ubah Sekarang! ^^
Follow my Twitter : HiJaBuL Cr3wZ

44 comments:

  1. Replies
    1. salam kasih,

      ku lihat biru di langit,
      ku lihat hijau di bumi,
      tanpa langit, bumi tiada hidup,
      tanpa bumi, langit akan hampa

      Delete
    2. Duniawi jambatan ke ukhurawi. Fahamkannya. ^^

      Delete
  2. saya rkyat selangor kalau berani kerana benar cuba bongkarkan rahsia kerajaan selangor dalam menjual byak tanah di shah alam kepada pmaju cina..dalam masa tiga tahun byk kondo telah dibina disekitar highway federal shah alam..harga 400 ribu sebuah rumah..mcm mana kami pemuda islam yang bergaji rendah nak beli umah?sape untung kerajaan selangor dan orang cina??..sape yang dapat beli umah2 mahal ni..org melayu hidup merempat di selangor..sape je yang pegang kerajaan sama je korupsi tetap berlaku..pas ke Bn ke sama je godaan duniawi tetap sama..

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya penduduk selangor berani kerana benar cuba bongkarkan rahsia kerajaan selangor dalam menjual byak tanah di shah alam kepada pmaju cina sebelum pru 2008 pemberian tanah cara besar-besaran telah dilaku takut kekalahan bn ditangan pr.dan setiap tanah mesti disumbang 10% kepada bn atau umno. tak percaya tanya mr.kto.

      Delete
    2. Senang je nk check... tengok developer nya sapa

      satu cth saya bh bagi, tanah2 area dari dpn laman seri sampai ke kiri dan kanan jalan hiway dpn sekoah teknik.

      ownernya= Naza TTDI

      sapa tokeh NAZA TTDI tak lain tak bkn penerima AP2 kereta terkemuka di Malaysia

      TU SAPA NYA KRONI?? PAKATAN KE ATAU PUN BN?

      Setahu saya kroni besar Pakatan skrg ialah I City. Ofis glc seangor banyak kat situ, siap bina flyover khas ke icity pakai duit kerajaan negeri. ownernya best friend Tan Sri Khalid.

      Tapi malangnya function besar2 BN di shah alam semua buat kat I-city hahaha..

      Delete
    3. Tanah-tanah tu dah dirembat oleh puak-puak UMNO BN dahulu sebelum PR memerintah selangor.La ni dia orang la yang buat projek tu.Janganlah dok salahkan PAS pulak bodoh ooiii.Kat MERU RAYA di Ipoh ni projek atas tanah PKNP harga rumah ada juga Rm 300 hingga rm 500 ribu.Apa nak heran.Kalau kat Shah Alam tu memanglah ada class.Ni kat Ipoh kawasan baru nak membangun harga rumah macam di shah alam.Apa jadahnya.Siapa perentah PERAK la ni DAP ke????????? So INI KALI LAH KITA UBAH SEBELUM TERLAMBAT.

      Delete
    4. UMNO punya jahat, PR yang kena buruk. Apa da..kaji la dulu kalau nak komen. Jangan semeberono!

      Delete
  3. projek tu hasil dari zaman umno dulu la.. jual bei telah terlaksana.. nak buat pa lagi dah terlambat tuan tanah yg baru ada hak nak buat apa pun..

    ReplyDelete
  4. Si sipu babi..

    kenapa si siput babi ni bila berjalan punyelah lemban too slow..
    rupa-rupanye dalam berjalan tuh dia asyik dok berpikir...
    sebenarnya siapa aku ni yee???kata siput babi.
    aku ni SIPUT ke?? atau aku ni BABI!!!

    ReplyDelete
  5. Anonymous24 April 2013 21:58

    ReplyDelete
  6. baca komen dari atas...xsangka...masih ada org yg mengaku "rakyat selangor"..hehehe

    padahal org kedah ke johor ke...sesekali dtg selangor/kl sbb ada keje...tiba2 nk komen pasal kemajuan selangor...

    kat johor tu...canang nk buat rumah mampu milik di danga bay...rega DARI rm400,000.00..camne? buat bodo je?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu dah khatam baca kitab 'Al-Johor' ker beb?
      Itu tempat lu tak payah cuit.
      Nak main pun jgn itu tempat.
      Pesan baik dr gua untuk luu.

      Delete
    2. Kroni UMNO/BN dan syarikat2 asing dapat untung jutaan ringgit daripada projek mega Johor, Iskandar. Namun, rakyat kebanyakan di sana semakin tersepit. Tak caya, tanya sendiri diorang!

      Delete
    3. Betol laa apa lu kata..
      Org melayu kat johor semakin pupus!!!
      Kalau PR perintah ada boley kasi lg baik ka??
      Lu boley bg satu 'LOG' ka?
      Gua try tengok,PR gua bg 1 penggal main itu tempat..
      Cantek..jalan terus..FAIL..kepala lu gua penggal!!!

      Delete
  7. baca pesanan Umat Terakhir

    Nota Panel: Untuk kali ini, buatlah kerana Allah

    http://umat-akhir.blogspot.com/2013/04/nota-panel-untuk-kali-ini-buatlah.html

    -posman-

    ReplyDelete
  8. aku duduk selangor dah 22 tahun, tapi secara peribadi, semenjak pakatan amik alih selangor.aku tengok negeri aku ni makin kebelakang.mentaliti pembangkang terus dibawah kedalam pentadviran.hasilnya? politik 24jam.perubahan paling NYATA yg aku boleh nampak,ialah DAP semakin perkasa dan gemilang serta kuil dan tokong dibina makin banyak.itu je la..kali nie aku takkan sila VOTE...cukup sekali...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku duk selangor lg lame dari ko bro,sebagai rakyat selangor khususnya dan malaysia amnya,yg aku dapati..sorang jual hudud,sorang jual ketuanan melayu,sorang gadai kalimah Allah kat semenanjung,sorang gadai kalimah Allah kat sabah,sorang kawan ngan mca sorang kawan ngan dap,sorang kate mahathir firaun,sorang kate anwar kaum nabi lut yg mengamal sex songsang,sorang sambut deepavali pakai kalung bunga kat leher,sorang lg pakai nandek kat dahi kehkehkeh..yg sorang ni setelah berpuluh2 tahun memegang kuasa baru setahun dua ni tujuk rendah diri sebab kuasa pun dah nampak mcm nak hilang kehkehkeh,yg sorang lg ni pulak setelah berpuluh2 tahun kejar kuasa baru sekarang kate negara islam takda dlm quran sebab dah nampak kuasa mcm dah dekat kehkehkeh...yg buat cerita kat atas makin menarik bila masing2 sesama sendiri menuduh 1 sama lain telah sesat ehehehe..

      Delete
  9. baca pesanan Umat Terakhir

    Nota Panel: Untuk kali ini, buatlah kerana Allah

    http://umat-akhir.blogspot.com/2013/04/nota-panel-untuk-kali-ini-buatlah.html

    -posman-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat kerana Allah guna jalan nabi saw?atau guna jalan lord reid?kehkehkeh..anda cari rezki kerana Allah,dgn jalan nabi saw kan?iaitu anda bekerja dgn titik peluh anda,kenapa anda tak mencuri?
      Kekuasaan pemerintahan islam dikurnia Allah diatas jalan nabi saw,jalan tauhid..dikurnia,bukan kejar2 benda tu,bila dah dikurnia kena jaga,cara nak jaga kena guna jalan nabi saw jugak..jalan lord reid tu jalan tauhid ke?kalau anda tak pasti fikir2kan dulu pun tak rugi rasanya..kalau berlepas diri dari jalan lord reid ni dan berjinak2 kasihkan semua manusia tak kira pas atau umno negara akan musnah?pencuri ditangkap polis hari2 pun polis2 masih belum habis kerja,adakah anda nak nasehatkan org ramai supaya setengah dari mereka perlu mencuri supaya polis tak hilang kerja?kehkehkeh..pas dan umno tu 2 2 muslim,mereka sedara anda,anda akan bawak benda ni sampai lobang kubur..jgn dgr nasehat pentaksub2 politik..

      Delete
  10. ...Islam tak pernah memecahbelahkan umat Islam. Islam bersatu sesama umat Islam . Tapi terbalik di Malaysia, kerana kwaridj dalam PAS maka umat Islam PAS bekerjasama dengan kafir untuk meruntuhkan Pemerintah Islam yang ada.

    Penduduk Putrajaya tak pernah menghadapi saingan politik yang cukup menjelikkkan ini. Peristiwa di mana polis terpaksa datang dan menyekat PAS dari meruntuhkan banner dan bunting Barisan Nasional di Bulatan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah. (SAAS) adalah budaya gedebe /kekampungan/kedaerahan yang cuba dibawa PAS ke Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan Putrajaya.

    Kenapakah ini terjadi? Jawapannya ialah kerana anutan dan indokrinasi (PAS) mereka ialah WAHHABI dan SYIAH. Sejak memenangi Kelantan selama 23 tahun , maka mereka telah membuat indokrinasi SYIAH yang MEMUSUHI UMAT ISLAM dan BERBAIK DENGAN KAFIR untuk MERUNTUHKAN UMAT ISLAM yg berlainan ideology (Barisan) politik dari mereka...



    *DUN Kubu Gajah...Bro Hasbullah Alias & Ustdz Mohd Nazri Din..gua salute sama lu sume.

    ReplyDelete
  11. 1985 – Lim Kit Siang di dalam bukunya “Malaysia Crisis Of Identity” mengulangi cita-cita DAP mahu mewujudkan “Malaysian Malaysia”dengan menghapuskan hak istimewa orang Melayu.


    "BERSIHKAN MALAYSIA!!!...." maka puak yg bodo lg benak tetapi menyangka diri mereka bijak lg cerdik pon berkata..."KAMI MENYOKONG DENGAN SEPENUH HATI TERHADAP PERJUANGAN DAP UNTUK BERSAMA-SAMA MENUMBANGKAN KERAJAAN [ISLAM] YG ADA SEKARANG INI..KERANA HAKIKATNYA KAMI ADALAH SYIAH DAN WAHABBI,TAK LAYAK UNTUK KAMI DUDUK SEKAPAL DGN UMAT ISLAM (berkasta rendah)YG ADA DI BUMI MALAYSIA INI.DAN LAGI KAMI AKAN TETAP TEGUH MENJANJIKAN SYURGA KEPADA SESIAPA YANG SUDI MEMANGKAH PARTI KAMI!!!!"

    *pakai serban dan jubah..tapi pemahaman agama tahap puki!!!
    PAS ..bodoh lagi membodohkan! sesat lagi menyesatkan!!!

    ReplyDelete
  12. Saya pun tinggal di Selangor.. Tak ada beza pun BN atau PR memerintah.. Cuma aku tak pernah bayar air saja dan kalau malam .. Aku makin rajin ke surau sebab ustaz yg bagi tazkirah tak mengantuk macam zaman BN dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pergi surau sebab Allah,bukan sebab manusia..
      Politik,politik kehkehkeh

      Delete
  13. http://youtu.be/7RNw6sqdUlk ....sesat lagi menyesatkan.

    http://youtu.be/Q1BF1Ctm38A ...sebijik perangai syiah tegar di iran.

    Nik Aziz..aku tak HALALkan kau mengkafirkan saudara-saudaraku.
    Mungkin aku bodoh tidak secerdik engkau!
    Tetapi aku tak pernah MENGHINA rasulullah sebagaimana yang engkau lakukan!
    Alangkah HINAnya engkau wahai orang tua!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apabila ko pun memaki hamun dia apa salah ko sokong je dia kehkehkeh.halalkan dan maafkan saja.ada keluar duit ko bila ko maafkan?politik politik kehkehkeh

      Delete
    2. Itu org tua suda hina sama gua punya nabi..
      BABI pon tak bikin apa itu org tua bikin..
      Lu bodo ka cibai??? Ini perkara pon lu boley ketawa ka???
      Dalam kepala lu apa isi??? OTAK BABI k???

      Delete
    3. Sedara maki dia sedara x hina nabi?ada nabi ajar mcm tu?okk la sedara betul saya salah..bawalah kebenaran yg ko bawa tu sampai lobang kubur.salam..kehkehkeh politik politok

      Delete
    4. Err..itu org tua..lu punyer nabi ka???
      sapa declare dia?..bila masa dia jadi nabi?
      gua comfuse beb..ada nabi nama nik ajis kaa??
      yg gua tau..itu org tua kalau hidup zaman nabi..
      comfirm Saidina Ali sudah tebas dia punya kepala...
      itu org tua...dia punya mulut...banyak kurang ajar!!!

      Delete
    5. Nabi x suruh maafkan dan doakan muslim lain yg bukan nabi ke?nyawa nik aziz belum habis,nyawa najib pun belum habis,ko pasti yg mereka x dapat pengampunan Allah,dan dapat ucap kalimah di akhir kalam?kalau x pasti kenapa ko x nak doa 2 2 d ampun dan dapat ucap kalimah d akhir kalam?saidina ali belakang nama dia ada r.a,x perasan ke?belakang nama ko ada ape?pas dan umno?kehkehkeh..saidina ali dah modalkan nyawa,harta,masa,keluarga,dunia termasukla fikir dan risau dia untuk agama,fikir dan risau ko untuk siapa?pas dan umno ke?kehkehkeh..lupa,ko modalkan maki hamun dlm blog untuk agama kan bro?jgn jual nama saidina ali la bro..
      Politik politik kehkehkeh

      Delete
    6. 2 anon 28 April 2013 20:22...

      keciknyer impian dan tujuan hidup luu..apa matlamat hidup lu beb?
      walau apapun gua trimas an respect sama lu..
      mcm mana baik an buruk pun lu..gua..meraka sebagai manusia..
      tabiat tetap tak boley diubah beb..
      najib gua tgok takde hal.
      tapi nik aziz gua ada sedikit terkilan.

      Delete
    7. Allah..insyaallah.aku pun respect ko, maaf
      kalau tersinggung.salam

      Delete
    8. Peace 2 u bro.

      Delete
  14. Salam,kepada lu semua..
    tak kira PAS or UMNO...TAKE A BREAK..(belum solat..kasi solat dulu)
    kasi pegang ini lanchau kuat2.

    Rahsia Kerajaan
    - tahukah anda Perdana2 Menteri kita sangat sayang pada Islam & bangsanya ?
    - tahukah anda apa isi sumpah janji (yang tidak disebut) yang diikrarkan di depan ketua raja2 Melayu ?
    - tahukah anda nama Gunung Ledang ada catatan dalam rekod Nabi Sulaiman
    - tahukah anda umat Melayu sememangnya beragama Ibrahim (sembah tuhan yang 1)
    - tahukah anda kenapa anak2 Melayu cantik2 belaka ?
    - tahukah anda dahulunya air di Segamat (Segar Amat ?) sangat segar airnya
    - tahukah anda Johor merupakan negara terakhir di semenanjung paling payah ditawan ?
    - tahukah anda ada 1 kerajaan yang sangat CANGGIH di Mersing ?
    - Mersing merupakan salah 1 negara2 kota Melayu yang telah tenggelam & dighaibkan ?
    - di sana terdapat Jong-Jong (kapal2 laut yang MEGA) dipenuhi teknologi meriam & bedilan !!!
    - dan yang paling pelik, Mersing mempunyai sistem saliran air di bawah tanah yang lengkap ?
    - sememangnya SEJARAH MELAYU perlu ditulis semula
    - tahukah anda ada banyak DAIK di utara, di tengah, & di selatan semenanjung ?
    - tapi sayang... anda tak faham apa yang KERAJAAN HARI INI memahaminya...
    - sayang 1000 kali sayang, musuh kami dari Vatican bijak mencaturkan politik di Tanah Melayu
    - maka benarlah kata2 ulamak, bila UMNO & PAS berpisah merupakan 1 bencana
    - dan... kalau UMNO dijatuhkan, maka ALLAH akan izin untuk BALA diturunkan di bumi ini...
    - apa BALA nya ?
    - cina kapir & keling kapir menjadi pemimpin di Tanah Melayu (ini bukan bala, tapi MALAPETAKA)
    - sebab itu kami menggunakan lagi salah 1 kuasa trigger kami iaitu dengan jalan HIKMAH
    - Himpunan Kedaulatan Melayu Islam Akhir Zaman (di bawah belia, dan bidang skop sejarah.)
    - tahukah anda semenjak perpecahan Melayu Islam terjadi, bumi semenanjung selalu bergegar ?
    - tidakkan anda perasan, semakin PAS kuat memaki UMNO...
    - dan semakin UMNO mendiamkan diri tidak membela (kerana menjaga budi bahasa & akhlaknya)
    - maka semakin tersenyum wakil2 mata 1 yang semakin ketawa kepada kami ?
    - sudahkah anda lupa kepada siapakah Yasir Arafat meminta tolong ketika rumah beliau dikepung Yahudi ?
    - kenapa panggilan kecemasan perlu dibuat ke Tanah Melayu, sedang Arab Saudi dekat di sana ?
    - siapakah Melayu yang sebenarnya ?
    - apa rahsia besar yang pemimpin luar lagi tahu dari rakyat negara ini
    - bila anda semakin mengenali pentingnya menghormati ciptaan Allah
    - maka anda pasti mengerti kenapa anda ditakdirkan menjadi Melayu di akhir zaman (dengan Nur Hati)
    - tapi sayang anak2 muda semakin hendak menjatuhkan bangsanya sendiri (bukan lah semua)
    - memang benarlah pesan Ustaz Kazim Al Hafiz, bangsa itu sendiri yang menjahanamkan rajanya.
    - tahukah anda... Melayu itu beragama Islam ? (semenjak zaman Nabi Ibrahim lagi ?)---> study lagi
    - tahukah anda... Kebanyakan penganut Islam di Tanah Melayu adalah orang Melayu ?
    - bila kita mempertahankan Melayu, bermakna anda mempertahankan ISLAM secara otomatiknya.

    *org yg benar beriman yg 'haq'akan bermati-matian mempertahankan saudara yg seagama dengannya.gua cuma maki-maki sayang.
    'rahsia' itu dititipkan kepada kita untuk menjaganya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Slm bro,
      salute and respect sama lu.
      Trimas.

      Delete
  15. - kenapa semua negara jajahan Commonwealth habis dibinasa raja2nya ?
    - kenapa Queen Elizabeth II mengiktiraf raja Melayu dan suka dengan Sultan2 nya?
    - sememangnya Tanah Melayu tak pernah dijajah oleh British.
    - tahukah anda kita tidak dijajah secara terus tetapi 'dinaungi' (untuk menghormati status Raja2 Melayu)

    *FAHAMI SEJARAH BANGSA DAN AGAMA!!!
    USE YOUR HEAD!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa Allah suruh ikut Quran dan Sunnah?tinggalan british kafir diatas sistem demokrasi ciptaan kafir ini anda cornfirmkah ianya sama dgn quran dan sunnah, cornfirm bersih dari syirik,kalau cornfirm sila bawa bukti..

      Delete
    2. Slm 2 anon diatas ni,

      Sebenarnya alim ulama' kita sedang bermain akal dgn wakil yahudi ini.
      Kalau ko nak tahu,sebenarnya wakil yahudi tu berhutang something dgn raja-raja serta bangsa melayu.
      Ape kebendenya? Bakal diketahui dlm tempoph waktu beberapa tahun yg mendatang nanti.inslh.
      Dan lg kalau ko nak tahu,kenapa bangsa barat mencipta senjata yg canggih manggih tu,sebenarnya semata-mata hanyalah kerana untuk menghadapi pertembungan..dgn kebangkitan bangsa kita..ya,bangsa melayu islam di tanah melayu..
      Alaa..yg org2 PAS selalu dok hina dan kutuk tuu(gurau jer..)
      So pd aku,setiap jiwa yg memegang ddan percaya kalimah tauhid adalah saudarku.

      Delete
    3. Makhluk tiada kuasa,Allah kuasa,munafaat dan mudarat 2 2 datang dari Allah..pas dan umno sekali2 x boleh buat iman sedara bertambah,dan iman itu pula bukan bermula dgn kuasa dan pemerintahan,ianya bermula dgn diri sendiri dan dakwah pula keatasnya,keluarga,sahabat2 Terdekat dan seterusnya,kalau bermula dgn pemerintah malanglah muslim2 kat negara china,u.s dan sebagainya,percayalah dalam usaha nak betulkan diri sendiri sahaja belum termasuk dakwah keatas sedara2 lain,nescaya kita tak sempat nak hukum orang lain,kerana setiap saat kita berbuat keburukan sedara..kalau kuasa pemerintahan berkuasa buat iman isi buminya mekar,nescaya nabi ajari kita tauhidkan kuasa,bukan tauhidkan Allah,
      Tapi nabi saw ajar kita tuhidkan Allah..Allah la yg berkuasa buat iman sedara bertambah atau menurun,usaha dan mohon padanya..bukan taksubkan pas dan umno.

      Delete
  16. adakah kalian takut pada perubahan............? Ini kalilah

    ReplyDelete
  17. Lain kalilerr tok aku dah duk perlis 83 thn. . Pad punyaler kuat yp shahidan ttp buat jln berturap walaupun muka nik aziz besar dirumah anak buah aku masih dpt peruntukkan di sana . . Shahidan pemimpin bejiwa rakyat. . Klu org luar jgn dok komplin lbh2 itu pasaller Mat Isa digugurkan pasal tanah felda tue kerajan negari yg beli apa masalahnya keutungan utk kerajan negeri bkn pusat. Yg jadi isu org yg berhasrat dengki. . Dan paling best tok aku ckp pas skg byk yg mengarut. .tp syg ttp aokong pas sbb apa dah sebati dlm diri

    ReplyDelete

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan komen di bawah. InsyaAllah, jika ada sebarang persoalan dan perbincangan yang diutarakan, saya cuba jawab. InsyaAllah. Penggunaan "Anonymous" tidak digalakkan. Terima kasih. ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL POPULAR SEPANJANG ZAMAN

ARTIKEL POPULAR BULANAN

ARTIKEL POPULAR MINGGUAN