FOLLOW HIJABUL CREWZ

Monday, 25 March 2013

[BONGKAR] Konspirasi Mega Freemason, Mahathir, Daim terhadap Anwar !


Bekas menteri kewangan, Daim Zainuddin mengatakan dirinya tidak mempunyai masalah dengan Anwar Ibrahim sehinggalah pemimpin KEADILAN itu menuduhnya sebagai ketua konspirator yang menyebabkan dirinya tersingkir dari kerajaan.

Menurut Daim lagi, sebelum Anwar mengeluarkan kenyataan tersebut, beliau agak rapat dengan ahli parlimen Permatang Pauh itu dan pernah bertindak memberi tunjuk ajar kepadanya tentang hal ehwal pengurusan ekonomi.


“Baiklah, jawapan saya kepada Anwar — saya bukan Cassius. Saya mungkin kurus tetapi saya bukan kemaruk. Pastinya saya juga bukan Brutus,” kata Daim dalam satu wawancara bahagian kedua bersama New Straits Times yang disiarkan hari ini.


“Apabila Anwar mendakwa yang saya adalah konspirator, beliau tahu hal sebenar bahawa saya tidak memainkan peranan, apa juga peranan pun,” tambah beliau lagi.

Daim juga menafikan tuduhan Anwar beliau membawa keluar RM2 bilion wang tunai dengan pesawat.

“Tentulah saya seorang yang bodoh dan berapa banyaklah wang tunai RM2 bilion? Mungkin memerlukan beberapa buah lori untuk mengangkutnya,” tambah Daim lagi.

“Bagi penyokongnya, biarpun jika beliau memang melakukan apa yang beliau dituduh, walaupun di depan mata mereka, mereka tetap tidak akan percaya. Bagi mereka semuanya konspirasi,” katanya.

Daim merupakan Menteri Kewangan dari 1984 hingga 1991 dan sebagai Menteri Tugas-tugas Khas pada 1998 sebelum dilantik semula sebagai Menteri Kewangan dari 1999 hingga 2001.

Anwar merupakan bekas timbalan perdana menteri dan menteri kewangan sebelum dipecat oleh Mahathir Mohamad pada tahun 1998.


Beliau meninggalkan Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) untuk menyertai Umno yang dipimpin oleh Mahathir pada 29 Mac 1982 sehingga menjawat jawatan timbalan presiden Umno pada 1996 sebelum dilucutkan jawatan dan keahlian Umno pada tahun 1998.

Persoalan yang timbul adalah, mengapa baru sekarang semuanya mahu dibongkar sedangkan Anwar sudah lama mendedahkan Daim adalah antara tiga pemimpin Umno yang berusaha keras menyingkirkannya semasa fitnah liwat pertama pada 1997.

Apakah niat Daim hanya untuk mempertahankan diri atau terpaksa menjadi 'pencacai atasan' kerana sudah mengetahui BN akan kalah dalam pilihanraya umum nanti?

Mengapa Daim tidak menafikan satu transkrip yang bocor semasa mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) Umno pada 5 November 1998)?

Cukuplah Daim, jangan kamu terus menabur fitnah kerana tiada apa lagi yang tertinggal bila Umno hilang kekuasaan di Putrajaya!

(Ini adalah transkrip ucapan Mahathir kepada beberapa orang ahli Freemason di dalam UMNO termasuk beberapa orang ahli Majlis Tertinggi iaitu Daim Zainuddin, Sabaruddin Chik, Sanusi Junid, Ibrahim Ali, Mohamed Rahmat dan Rafidah Aziz. Turut hadir ialah Rahim Tambi Chik dan Ghaffar Baba. Tempat pertemuan ialah di Sri Perdana pada hari Khamis, 5 November 1998. Transkrip ini bocor menerusi saluran di Pejabat UMNO)

Nota: Anwar Ibrahim dipecat dari jawatan Timbalan Perdana Menteri pada 2 September 1998 dan dipenjarakan pada 14 April 1999.

"Saya nak memaklumkan kepada tuan-tuan yang hadir pada malam ini beberapa perkembangan yang berlaku di negara ini dan langkah-langkah yang perlu kita ambil untuk mengatasinya.

Pertama tentang sokongan terhadap Anwar oleh orang-orang UMNO. Daripada maklumat yang saya terima, banyak orang UMNO di peringkat cawangan semakin menunjukkan tanda-tanda memihak kepada Anwar.

Banyak kali saya dimaklumkan yang ketua-ketua cawangan yang menjadi ahli Pas. Mereka berkempen memburuk-burukan pemimpin-pemimpin UMNO. Setiap hari saya menerima laporan daripada UMNO Bahagian tentang isu ini.

Dalam hal ini saya ingin meminta kerjasama tuan-tuan supaya membendung perkara ini daripada terus berlaku. Kita kena faham dalam isu ini, ahli-ahli UMNO sebenarnya marah dengan pimpinan UMNO yang kononnya menurut pendapat mereka, pimpinan parti telah menganiaya Anwar. Sebab itu mereka marah.

Saya tak nafikan mereka ini penyokong Anwar sejak dulu lagi. Mereka keluar UMNO sebab mereka nak tunjuk protes. Dengan berbuat demikian mereka harap mereka dapat menyampaikan sesuatu signal kepada pucuk pimpinan parti. Kita kena faham mereka ini tak boleh bersuara cara lain.

Saya fikir hal ini mudah kita atasi. Kita sejukkan hati mereka. Kita buatlah apa-apa muslihat supaya mereka ini dapat lepaskan geram dan marah mereka kepada UMNO dalam UMNO.

Sebelum ni kita larang mereka dengan alasan menentang parti. Sebab itu saya meminta supaya Ketua-Ketua UMNO peringkat bahagian kena ambil tanggungjawab ini.

Dengar mereka marah, sabarlah dengar dengan protes mereka. Kalu mereka boleh bersuara nanti lembutlah sikit. Kemudian kita tabur janji pada mereka nak sampaikan kepada pucuk pimpinan parti bila ada kesempatan. Saya ingat mereka cepat sejuk cara macam ni.

Jangan kita takut-takutkan mereka dengan ancaman atau tindakan disiplin parti sebab lawan Presiden. Sebab itu saya tak setuju dengan keputusan Jawatan Kuasa Disipln UMNO yang diketuai oleh Datuk Najib dan Datuk Abdullah dalam isu tindakan yang dikenakan kepada ahli-ahli UMNO yang diberi surat tunjuk sebab kerana ini akan menjadikan UMNO parti yang tak disayangi oleh ahli-ahli. Nanti mereka sabotaj UMNO.

Saya mahu keputusan itu ditangguhkan supaya mereka itu ada reserve terhadap UMNO. Kalau kita pecat mereka, mereka akan masuk parti lawan. Nanti pengikut-pengikut mereka pun akan turut masuk parti lawan. Susahlah kita nak hadapi pilihanraya. 

Isu kedua tentang bagaimana kita nak hadapi orang UMNO yang terus memberi sokongan kepada Anwar. Saya fikir soal ini masih belum dapat kita cari penyelesaian yang sebaik-baiknya.

Dulu kita arahkan jentera parti supaya berkempen hentam Anwar. Kita kata macam-macam tentang keburukan Anwar. Ada banyak yang kita tambah pun. Nampaknya dari laporan yang saya terima strategi tu tak begitu berkesan.


Mungkin kerana bila kita hentam orang jadi simpati pada Anwar. Orang Melayu ni mudah simpati, itu kita mesti ingat. Dulu kita tak teliti soal ini sebab tiba-tiba saja Anwar tak nak letak jawatan. Sebab tu saya akuilah bahawa saya bertindak pada masa tu lebih banyak ikut emosi.

Geram tengok kepala batu tu. Jenis tak takut bila kita gertak. Saya nak supaya round kedua ni kita lebih diplomatik sikit. Kita kata Anwar memang pemimpin yang banyak berjasa.

#Saya bukanlah pendokong Anwar Ibrahim mahupun Parti Keadilan Rakyat, namun saya penentang kezaliman dan penganiyaan terhadap insan yang tidak bersalah hanya kerna jenayah kolar putih, kepentingan peribadi dan kroni. Niat islah Anwar Ibrahim murni ketika di dalam UMNO namun Allah swt adalah sebaik-baik pencatur. Ada hikmah Anwar Ibrahim memasuki UMNO, dan ada hikmah yang lebih besar pabila beliau ditendang keluar daripada UMNO. Sememangnya UMNO bukanlah tempat yang sesuai bagi orang yang ikhlas dan jujur dalam perjuangan, untuk mereka 'mati' di dalamnya. Kini, beliau bersama dengan PAS dan Pakatan Rakyat. Allahuakbar!

- Sila Follow Twitter: HiJaBuL Cr3wZ -

54 comments:

  1. Anwar bukan bersama PAS, tapi bersama PKR,,,,,,,,,,,betapalah tak berharganya PAS pada mata Anwar!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bersama PAS dan DAP la dalam Pakatan Rakyat, takkan itu pun nak kena ajar. Macai2...

      Delete
    2. PAS ker PKR ker bukan isu, ISUnyer adalah bagaimana nak mertabatkan ISLAM... umno dgn dasar sEKuLARnyer sampai kiamat tak kan mertabatkan hukum hakam islam.... sbb tu apabila ada aja bukan islam kata tak setuju dgn dasar ISLAM PAS, yg amat seronok terpekik terlolong mcm syaitan pontianak adalah juak2 dan pemimpin umno........

      Anwar menubuhkan PKR adalah satu strategi untuk mengintergrasikan rakyat berbilang bangsa kaum dan agama, supaya mereka tidak jumud dan rasis saperti parti United Malay National Organization(umNO), Malaysian Chinese Association (MCA), Malaysian Indian Congress (MIC)...... tak melambangkan MALAYSIA langsung.........

      Delete
    3. PAS ker PKR ker bukan isu, ISUnyer adalah bagaimana nak mertabatkan ISLAM... umno dgn dasar sEKuLARnyer sampai kiamat tak kan mertabatkan hukum hakam islam.... sbb tu apabila ada aja bukan islam kata tak setuju dgn dasar ISLAM PAS, yg amat seronok terpekik terlolong mcm syaitan pontianak adalah juak2 dan pemimpin umno........

      Anwar menubuhkan PKR adalah satu strategi untuk mengintergrasikan rakyat berbilang bangsa kaum dan agama, supaya mereka tidak jumud dan rasis saperti parti United Malay National Organization(umNO), Malaysian Chinese Association (MCA), Malaysian Indian Congress (MIC)...... tak melambangkan MALAYSIA langsung.........

      Delete
    4. Terbaik la muhammad taufik sidek. Ya, peranan dia adalah untuk menghubungkan menyatukan seluruh masyarakat yang pelbagai kaum dan agama, ini perlukan kepada titik pertemuan. Inilah peranan beliau sebenarnya, Pakatan Rakyat semakin utuh, perpaduan rakyat semakin erat, setiap kaum menghormati kaum serta agama orang lain tanpa menggadaikan prinsip masing-masing. Hasilnya, adalah sekarang.

      Islam akan nampak izzahnya bila keadilan serta kebajikan ditegakkan. Sekarang kita, menunggu masa sahaja untuk tertegaknya sistem Islam yang syumul, tulin di Malaysia. Masing2 dengan peranannya masing. InsyaAllah. ^^

      Delete
    5. Saya baru habis baca Rothschild teori konspirasi.
      Saya sarankan kepada pejuang-pejuang islam membacanya.
      Kau betul nak menegakan islam fahamilah betul-betul!
      Orang kata orang pandai tak semestinya cerdik.

      Delete
    6. Baru habis baca Teori Konspirasi Rothschild? Saya sejak dari sekolah menengah dulu lagi dah kaji Teori Konspirasi ni, tapi ingat jangan hanya kaji teori itu, teori ini. Mengaji, menuntut ilmu, talaqqi itu amatlah penting untuk dipadani dengan apa yang kita kaji pula.

      Dan, alhamdulillah, Allah memilih saya untuk berada dalam jalan perjuangan jihad-Nya. Jangan bongkak dengan apa yang kita baca, kita kaji je. Jumpalah para Alim Ulama', Ulama Rabbani yang taqarrub ilaLlah. ^^

      Delete
    7. Peruntukan mengenai Islam adalah mencukupi sekadar apa yang telah termaktub dalam perlembagaan persekutuan dan seperti yang diamalkan kini.seandainya menang dalam pilihanraya akan datang,pembangkang akan menubuhkan sebuah kerajaan demokratik dan adil diperingkat pusat yang akan mendokongi perlembagaan persekutuan sedia ada..HAJI ABDUL HADI AWANG..kepada macai PAS yang tegah dibuai mimpi negara Islam dan Hudud apa cita sekarang Islam kamu??sama mcm Umno kan?hadi setuju guna perlembagaan penjajah??

      Delete
  2. Itu jalan yang dia pilih.. kau pilih jalan lain..masing-masing l sendiri mau ingat...... Alllah suruh kita pilih jalan yang diredainya. Namun ramai orang pilih jalan syaitan...salah siapa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa maksud komen ini sebenarnya?

      Delete
    2. manusia xterlepas dari ujian xkira sebesar zarah sekalipun.
      setiap manusia pasti ada kelemahan sendiri.
      yg menjadi persimpangan sama ada mereka mengakui atau tdk.
      muhasabah diri. Istighfar bebanyak, semoga kita terkeluar dari org yg riak.
      sesungguhnya tiada siapa yg lebih mengetahui melainkan Allah S.W.T.
      teladanilah Rasul kita, mudahan mendapat berkat.

      Delete
  3. Aah.. Ape yg admin merepek ni.. Buat la artikel pasal agama ke sukan ke.. Ape2 la.. Bg terhibur sket.. Asyik politik jer.. Boring la.. Politik ni kite tak tau hal yg sbnr.. Boleh jadi fitnah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau boring, kenapa masuk sini, baca artikel ini? Pergi la jauh-jauh. Haha. :D

      Delete
    2. ini macam punya orang pon ada...kalo nak artikel agama, kau bukak youtube ustaz azhar idrus...melambak ceramah dia. kalo nak sukan...kau gi channel astro sport...tak der masa kau nak bukak blog ni nanti...

      Delete
    3. You are the best, bro! Thumbs up! ^^

      Delete
    4. Yo bro admin,
      lu open vid blue lg ada heng maa,apamacam??? layan japan av,redtube,craving,seduce and many more etc...
      gua comfirm melayu sama melayu tala gado punya..
      lu cita politik,ada agama isele pon selupa chibai!! cita politik itu songkok aji pon boley jatuh kasi sapu sama tinja...mau clash saja..tara guna maa.

      Tapi wa cakp betol sama lu...lu olang manyak gadoo pon ada baguss juga.
      Lu punya agama ada ajiar ini macam kaa?? Ada??
      Kalau ada manyak bagut loo..lu main montot sama babi main montot tala beza maa..
      Suuma bagut maa.

      Delete
    5. Kata kat orang lain, tapi cara komen takde langsung akhlak Islam. Nak bawak Islam cara sendiri konon. Pui!

      Delete
    6. Pak cik jaul batu cincin tepi pernah pesan kat saya kalu nak kenal tuhan kenal lah diri dulu.
      Untuk mengenal diri kenal lah tahap nafsu sendiri.

      Delete
    7. 2 anon 28 march,
      bro,kalau nak kenal diri,ko kenalah kenal n cari guru mursyid dlu..jgn cari guru politik!!..mereka itu semua POYO!!! Tau nak bergaduh,bercakar..
      Simple method..mudahan ko dapat apa yg ko cari.

      Delete
    8. manusia yg boring dgn politik, lebih baik tinggal d gua amazon.semua benda ada kaitan. Fahaman sekular memisahkan Islam dengan politik, Islam itu bersifat syumul ( menyeluruh ).

      Delete
  4. kah kah kah...ada juga orang masuk rumah orang arah tuan rumah ikut kepala dia....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha. Biasa la mentaliti Macai Umno, nak buat macamana...

      Delete
  5. Pada aku DSAI memang patut pilih PKR...banyak fungsinya PKR. Melayu PKRlah hubungan DAP dan PAS dapat dijalin. Jika jalinan ini berterusan, pandangan politik generasi pascaLim Kit Siang dan TGHH akan leoih terbuka. Walau DSAI berada, aku tetap bersma PAS....

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS tetap di hati. Terbaik la "Aku"! Ubah sekarang, menangkan Pakatan Rakyat. ^^

      Delete
    2. Aku sokong kita boleh berkongsi Allah dengan mereka semua.

      Delete
  6. Pendapat AKU.aku dokong 500%..aku pun ada pandangan yg sama dgn aku..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang mana satu aku yang betul ni? Hahaha :D

      Delete
  7. Sudahlah tu admin, hati kau cintakan Islam, ikutlah cara nabi. Politik demokrasi cara Yahudi .dah nak mati. buang masa je tegakkan 'rumah reput yg sudah roboh'(parti politik).Lebih baik kau gunakan segala keupayaan kau untuk Allah dan Rasul dijalan yang betul... sifat degil tak bawa ke mana...

    ReplyDelete
  8. Ya, saya cintakan Islam. Bahkan, bukan saya seorang sahaja, seluruh umat Islam termasuklah saudara cintakan Islam kan? Demokrasi adalah wasilah. Perjuangan perlu diteruskan. Saudara kata nak ikut cara nabi, cara yang bagaimana sekarang ini ya? Nak angkat senjata? Perang?

    Bukankah menjatuhkan kezaliman, jahiliah dan menegakkan keadilan, keiizahan Islam itu cara nabi? Tak nampakkah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Demokrasi ciptaan Yahudi - tolak Demokrasi
      Demokrasi adalah wasilah - terima Demokrasi

      Jika anda percaya Demokrasi membawa keburukan maka tinggalkan dan asingkan diri dari demokrasi sepenuhnya

      Jika anda percaya Demokrasi membawa kebaikan maka buktikan dengan ucapan dan tindakan

      Delete
    2. Apa cinta-cinta??? Kasi gado lagi bagut maa..
      Kasi sama itu lanchau lu boley cinta sama lu punya sdale.
      Cinta sama cinta nanti mau main itu belakang maa..main itu montot.
      Melayu sama melayu..kasi gado lg maa..kasi habih suma.
      Bodo slupa babi!!!

      Delete
    3. InsyaAllah, akan dibuktikan selepas PRU-13 jika Pakatan Rakyat memerintah. Malah, sekarang pun sudah terbukti. Lihatlah...

      Delete
  9. APAPUN AKU TETAP AKAN MENYOKONG ANWAR DARI DULU HINGGA SEKARANG.DIA ADALAH PEMIMPIN SEJATI YANG TAHAN DIUJI,BUKAN SEPERTI PEMIMPIN2 UMNO,SEMUA HANYA PENYANGAK HAPRAK YANG MEROMPAK KHAZANAH RAKYAT.

    ReplyDelete
  10. BILA IDEA MANIFESTO YG BAKAL MEMENATKAN JENTERA PR DAN TIDAK MEMENUHKAN KOCEK PEMIMPIN PAKATAN DIBENTANGKAN,, PANAS PARTI LAWAN.. BERMACAM2 KELEMAHAN DICARI, BERMACAM UGUTAN UTK MENAKUTI RAKYAT YG MAJORITINYA HANYA TAU DISUAP, DI PAPARKAN DAN DIPAKSA DENGAR KAT MEDIA AUDIO, VISUAL DAN TULISAN.. KONSEP 3M BETUL2 DIGUNE N DIPERKUDAKAN, AGAR RAKYAT TER PERCAYA BHW MANIFESTO PAKATAN MENYEBABKAN MALAYSIA BANGKRAP.. APAPUN PAKATAN RAKYAT MEMANG MAMPU MENANG.. CUME BERAPA BYK MAJORITI NYA DAN RANJAU SERTA LIKU YG TERPAKSA MEREKA TEMPUHI UNTUK MENIKMATI MAJORITI TERSEBUT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allahuakbar! Itulah adat resam perjuangan menegakkan keadilan. Tak lekang dengan cabaran, halangan, dugaan daripada pihak yang berkuasa yang zalim.

      SunnatuLlah ;")

      Delete
    2. InsyaAllah.. teruskan berdoa dengan bersungguh-sungguh utk kemenangan Islam pada PRU-13.

      Delete
  11. Public Red Blurr1 April 2013 at 18:09

    The true islamic of PAS.

    -Undi PAS anda dijamin SYURGA-PAS buntings.
    -Allah duduk kat arasy mcm aku duduk nie-TGNA.
    -Tupai hukumnya halal dan boleh dimakan-TGNA.
    -Vid sex nabi pon umno akan korek kow2 punye
    -S/U pas PUS.

    #kalau asas agama islam ko org benar walaupun paling tipis dapat ko genggam,aku comfirm dlm hati kecik ko org akan berdetik..samada ucapan atau kata-kata yg pernah disuarakan dan dinyatakan itu haq atau bathil..
    perjuangan apakah sebenarnya yg golongan ini bawa????
    sangat berbeza sekali dgn kaedah pengajian ulama pondok(terlalau banyak ajaran ulama' PAS mendapat tentangan dari tokoh-tokoh pengajian pondok)...terlalu berbeza sekali!
    Apakah PAS itu?Siapakah watak besar dibelakang PAS itu?


    ReplyDelete
  12. MACAI ANWAR MENULIS

    ReplyDelete
  13. artikel utk baca kat jamban

    ReplyDelete
  14. jumpa admin ni sekel je kepala dia,bodoh

    ReplyDelete
  15. Salam bro, teruskan perjuangan. Pedulikan rintangan & halangan yg remeh. 'KEMAH KEMING'

    ReplyDelete
  16. Teruskan perjuangan menyamaratakan kalimah Allah. Pedulikan hal2 kat padang masyar nanti. 'KEMAH KEMING'

    ReplyDelete
  17. Umat ini telah dibentuk dengan tumpahan darah Baginda Rasulullah s.a.w dan kelaparan Baginda s.a.w, sementara kita hari ini memecahbelahkan umat atas perkara-perkara kita yang kecil. Ingatlah bahawa meninggalkan solat Jumaat pun tidak akan datang begitu banyak keburukan seperti yang berlaku akibat memecah-belahkan umat. Apabila akan datang perasaan perpaduan umat di kalangan orang-orang Islam, maka tidak sekali-kali mereka akan dihinakan di dunia ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak bersependapat tidak bermakna berpecah. Kami di Pakatan Rakyat terpaksa melakukan semua ini kerna mahukan Malaysia yang lebih baik. Sanggupkah kita membiarkan segala kezaliman, penyalahgunaan kuasa, penindasan, ketidakadilan terus berkuasa. Anak cucu kita akan teruk merana nanti. Kita pun dah merana, apatah lagi generasi akan datang.

      Jadi, solusinya. Ubah Sekarang!

      Delete
  18. Salam,
    welcome to..
    http://youtu.be/5wAOvxq5HBg

    ReplyDelete
  19. GURUN 8 April - Persidangan Ulama Pondok, Sekolah Agama Rakyat dan Tahfiz membuat deklarasi bahawa haram bagi umat Islam di negara ini mengundi pakatan pembangkang pada Pilihan Raya Umum Ke-13 kerana mereka menyokong pluralisme agama yang jelas menyekutukan Allah.

    Pengerusi persidangan, Harun Yahya berkata, deklarasi tersebut dibuat berdasarkan nas daripada kitab-kitab Ulama Ahlusunnah Waljamaah yang muktabar setelah para peserta mengadakan perbahasan selama tiga hari bermula Sabtu lalu.

    Menurutnya, para peserta persidangan itu mendapati perjuangan parti pembangkang iaitu Parti Keadilan Rakyat (PKR), Pas dan DAP bukan sahaja menyalahi nas-nas tersebut bahkan bertentangan sama sekali dengan Islam serta sesat lagi menyesatkan.

    Katanya, kenyataan bersama ketiga-tiga pimpinan tertinggi pakatan pembangkang bahawa kalimah Allah boleh digunakan agama lain adalah perbuatan jenayah yang paling besar ke atas agama Islam dan umatnya.

    “Akibat pluralisme, rukun Islam pertama iaitu mengucap dua kalimah syahadah lenyap yang menyebabkan murtad kerana umat Islam tidak meng'esa'kan Allah serta mengaku agama lain adalah agama Allah dan Nabi Muhammad bukan lagi utusan yang membawa agama Allah, yang bermakna Islam bahkan semua agama benar belaka bukan hanya Islam.

    “Oleh itu adalah haram menyokong Pas, PKR dan DAP kerana mereka sepakat dalam memperjuangkan bahawa nama Allah boleh digunakan oleh penganut agama lain yang membawa maksud semua agama adalah agama Allah," katanya kepada pemberita selepas Persidangan Ulama Pondok, Sekolah Agama Rakyat dan Tahfiz di Hotel Harvard di sini hari ini.
    Harun yang juga Ketua Penerangan Minda Pondok berkata, kalimah Allah adalah nama zat Tuhan yang telah menurunkan agamanya iaitu Islam, maka kalimah Allah hanya untuk umat Islam yang mentauhidkan Allah dan tidak menyekutukannya dengan yang lain.
    Jelasnya, ini yang membezakan umat Islam dengan agama lain yang diperintah berdakwah dan menyeru umat lain mengesakan Allah bukan membenarkan Allah untuk disekutukan seperti yang dipersetujui Pas, PKR dan DAP.

    “Pas sepatutnya menyeru mereka masuk Islam dan menganut agama Islam bukan membenarkan nama Allah untuk digunakan, sedangkan secara terangan menyalahgunakan kerana mereka masih tidak meninggalkan kepercayaan mereka yang asal.
    “Apabila dibenarkan mereka menggunakan kalimah Allah dalam bible atau kitab-kitab agama mereka, maka natijahnya semua agama adalah agama Allah dan bukan lagi Islam agama Allah,’’ ujarnya.
    Menurutnya, itulah yang dipanggil pluralisme agama yang menjadi agenda jahat musuh-musuh Islam untuk menghancurkan Islam.

    Katanya, rakyat negara ini usah termakan dengan dakyah pakatan pembangkang khususnya Pas yang kononnya mahu melaksanakan Islam tetapi Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menghalalkan Allah disekutukan dengan memberi nama Allah digunakan oleh agama lain.

    “Isu kalimah Allah bukan isu politik semata-mata sebaliknya adalah usaha untuk merombak perkara rukun yang utama dalam Islam," katanya.

    Harun berkata, pihaknya turut menyeru segenap lapisan masyarakat dan pemimpin di seluruh negara melakukan solat hajat sehingga pilihan raya umum atau seterusnya agar umat Islam di Malaysia dan dunia terpelihara daripada agenda memurtadkan mereka.

    2 all PAS-Parti Anak Suntikumak...Wak luuu.....Huru hara islam yg lu org bawak..Pewai kepala lutut nak paham.

    ReplyDelete
  20. Salam,Yo beb..ade lagi beb.

    http://youtu.be/nPoN3h9cgVA

    Bak kata Nabil..Lu pikir!!! laa sendiri..
    N kata Johan..itu semua POYO!!!

    ReplyDelete
  21. Kenapa Melayu masih dihormati?


    http://ridhuantee.blogspot.com/2013/04/kenapa-melayu-masih-dihormati.html

    ReplyDelete
  22. Salam,

    Dengan situasi terkini, penyokong BN 40% dan Pakatan 40% yg sama kuat
    maka dua-dua pihak sedang bekerja keras untuk meraih pengundi atas pagar 20%.

    Memandangkan bagi kita atas pagar ini tiada jentera penggerak yang khusus, maka
    kita kongsikan maklumat bersama daripada hanya bertindak secara kecil/individu.
    Kita memang terkeluar dari rahsia/strategi kedua-dua belah pihak sedangkan kita
    lah kekuatan penentu kemenangan. Maka bertindak bijaksanalah walau kita tiada
    apa-apa kepentingan, hanya ingin melihat keindahan Islam dan keadilannya. Jangan
    sampai keluar dari mulut buaya masuk ke mulut naga. Kini yang tulus ikhlas
    sudah terlalu kurang, dan kita tidak dapat lari dari yang ramai pura-pura ini.

    Oleh itu berstrategilah. Pada aku pilihan yang paling baik ialah gunakan kuasa
    kita untuk menyatukan mereka secara paksa. Jika kita mengambil pendekatan mereka
    ini dua pihak, satu BN dan satu Pakatan maka kita akan memenangkan keduanya
    kerusi parlimen secara samarata 111:111 untuk 222 kerusi sediada. Mana pihak
    yang berkelebihan sebagai contoh 112:110 akan mendapat mandat memerintah. Bahaya
    di sini ialah yang kalah akan membeli kerusi pihak lawan utuk menang.

    Oleh itu cara yang paling baik ialah pendekatan 3 pihak. Setakat ini kelebihan
    bagi kita Melayu/Islam ialah kita ada tiga tonggak parti yang majoriti
    calon-calonnya Melayu/Islam. Setakat hari ini PAS 68 calon, PKR 70 dan UMNO
    masih belum ada laporan. Jadi kita tetapkan kemenangan kerusi bagi mereka, iaitu
    secara samarata iaitu 50:50:50. Secara dasar BN (UMNO 50 + MCA + MIC) kalah
    PAKATAN (PAS 50 + PKR 50 + DAP) menang majoriti mudah. Tapi dengan cara terpaksa
    sahaja PAS 50 + PKR 50 + UMNO 50 ini kita dapat pemerintahan majoriti besar
    Melayu/Islam yang semestinya bukan UMNO BARU. Jika UMNO BARU menolak, kita masih
    tetap di bawah PAKATAN yang hanya majoriti mudah tanpa takut apa-apa pindaan
    yang merugikan Islam.

    Jika ramai yang bersetuju maka kita tetapkan mana 50 calon terbaik dari ketiga
    tiga parti tersebut untuk gerakan kita semua. Ketetapan 60:60:60 tidak memberi
    kesan sama kerana dua parti sahaja sudah cukup memberi majoriti mudah dan risiko
    PAKATAN memperolehi majoriti besar harus difikir kerana masih ada baki 222-60-60
    -60=42 kerusi yang jika di campur dua parti besar 42+60+60=162.

    Ikhlas,
    HA


    ReplyDelete
  23. Slm beb,ade lg..

    http://youtu.be/3NCf6E-Oonk

    ade sape2 nak ulas?

    ReplyDelete
  24. ...Bagaimanakah PAS hendak menghalang maksiat dilakukan sekiranya pengamal seks bebas dan seks songsang [LGBT]dilindungi oleh undang-undang untuk menonjolkan diri serta mempromosikan gaya hidup mereka?

    Kepada sekalian barisan pimpinan dan penyokong PAS, dimanakan logiknya keinginan mereka hendak melaksanakan undang-undang islam di negara dimana kaum nabi Lut (LBGT), kafir harbi (Pluralism) dan Munafikun (Liberalism) akan dilindungi oleh pemerintah dan sistem undang-undangnya.

    Jika UMNO itu 'thagut' menurut persepsi Dr Wahbah az Zuhaili kerana penyakit KORUPSI, KRONISMA DAN NEPOTISMA (KKN). Maka PAKATAN/PR itu berkali ganda lebih thagut dari segi literal kerana PAKATAN/PR itu jelas membawa fahaman LBGT, LIBERALISMA DAN PLURALISMA (LLP)...

    ReplyDelete

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan komen di bawah. InsyaAllah, jika ada sebarang persoalan dan perbincangan yang diutarakan, saya cuba jawab. InsyaAllah. Penggunaan "Anonymous" tidak digalakkan. Terima kasih. ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL POPULAR SEPANJANG ZAMAN

ARTIKEL POPULAR BULANAN

ARTIKEL POPULAR MINGGUAN