FOLLOW HIJABUL CREWZ

Monday, 24 December 2012

Bongkar Fitnah UMNO: Isu Penyelewengan Tabung Memali

Di tengah-tengah isu kenaikan harga barang dalam negara dan kebangkitan rakyat Arab di luar negara tiba-tiba muncul isu Tabung Memali yang kononnya diselewengkan. Ia semacam anti klimaks, membangkitkan isu lapuk yang telah selesai dan berkubur lebih 10 tahun lalu.


Tetapi biasalah BN, Utusan Malaysia dan RTM di saat ketandusan isu, mereka jadi lalat dan langau akan menyelongkar setiap tong sampah dan jamban untuk mencari bahan busuk yang boleh dijadikan isu bagi memperbodohkan kalangan rakyat yang kurang cerdik agar mempercayai propaganda mereka. Maka terus kekallah sokongan terhadap BN bermodalkan bara fitnah yang dinyalakan saban waktu.


Halal atau haram membuat fitnah bukan persoalan mereka kerana tiada perhitungan kematian, alam barzakh, akhirat, syurga atau neraka. Yang penting bagi mereka ialah berusaha mengekalkan kuasa BN melalui apa cara sekalipun kira-kira sampai turunnya Dajal.

Media-media talibarut BN ghairah membangkitkan isu tabung Memali kerana sedar bahawa ramai pemimpin PAS yang terlibat dalam kepimpinan PAS Kedah sewaktu peristiwa berdarah Memali dan sejurus selepasnya telah pergi untuk selamanya. Mereka tidak mungkin bangun membela diri untuk menceritakan apa yang sebenarnya berlaku.

Antaranya Ustaz Fadzil Noor, Ustaz Azahari Razak, Ustaz Abd Wahab Sulaiman, Cikgu Mustafa Long, Tuan Guru Haji Yahya Junid, Ustaz Suhaimi Ahmad dan ramai lagi. Fitnah oleh media talibarut BN ini dipanjangkan ke medan maya.

Puteri Umno yang sebahagian besar ahlinya belum melihat dunia sewaktu berlakunya peristiwa Memali turut memanjang fitnah isu tabung Memali dalam platform maya mereka. Mereka sama sekali tidak tahu bahawa peristiwa Memali adalah simbol kezaliman BN, menjadi ‘pembela’ kepada balu-balu dan anak mangsa Memali. Begitu jugalah umumnya generasi muda hari ini, tidak begitu memahami akan peristiwa Memali.

Maka ada baiknya kalau sebelum penjelasan mengenai tabung Memali dibuat, elok gambaran sebenar mengenai peristiwa Memali itu diperjelaskan terlebih dahulu kepada generasi terbaharu hari ini.

Peristiwa Berdarah Memali berlaku pada 19 November 1985 di sebuah perkampungan bernama Mali, Mukim Siong, Baling. Pertukaran nama Mali ke Memali dibuat oleh Menteri Dalam Negeri ketika itu, Datuk Musa Hitam dan nama it uterus popular hingga ke hari ini.

Peristiwa itu berlaku bermula dari tindakan nekad pihak polis dan Kementeria Dalam Negeri untuk menangkap Ustaz Ibrahim Libya mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) kerana ceramah-ceramahnya yang dianggap menggugat keselamatan (menggugat ‘keselamatan’ politik BN?). Ustaz Ibrahim enggan menyerah diri dan bertegas jika pihak polis mahu mengambilnya maka ambillah mayatnya sahaja.

Musa Hitam telah menghantar satu ketumbukan polis yang luar biasa kekuatan dan jumlahnya untuk menangkap Ustaz Ibrahim. Berlakulah apa yang disifatkan oleh sesetengah pihak sebagai “massacre” atau pembunuhan beramai-ramai terhadap Ustaz Ibrahim dan pengikutnya di Memali. 14 orang kampung mati diserang, manakala empat anggota polis terbunuh.

Musa Hitam adalah Timbalan Perdana Menteri dan Timbalan Presiden Umno, manakala Ustaz Ibrahim adalah seorang aktivis PAS maka apa yang dilakukan oleh Musa Hitam itu adalah tindakan politik untuk menyekat kemaraan politik PAS. Kerajaan mempunyai 1001 langkah untuk menangkap Ustaz Ibrahim tanpa melalui pertumpahan darah tetapi mereka sengaja memilih tindakan yang ganas dan rakus terhadap orang kampung yang lemah.

Tindakan yang dilakukan oleh kerajaan Malaysia itu lebih zalim dari isu kematian Teoh Beng Hock, tetapi oleh kerana pada itu pembangkang tidak mempunyai kekuatan maka mangsa kezaliman Memali dan PAS dibuli semahu-mahunya oleh kerajaan Malaysia dan jentera propaganda mereka.


Pihak yang terbabit dicop sebagai penjenayah, Ustaz Ibrahim dan rakan-rakan dituduh sebagai pengamal ajaran sesat, ilmu kebal dan sebagainya. Ekoran serangan berterusan oleh jentera propaganda BN dan saluran media kedua belum wujud di Malaysia, maka imej PAS menjadi buruk. Akibatnya pada pilihanraya umum 1986, PAS hanya menang satu kerusi di Parlimen Pengkalan Chepa.

Ekoran peristiwa itulah Tabung Mangsa Memali ditubuhkan untuk membela balu-balu mangsa yang terbunuh, anak-anak yatim dan juga mangsa peristiwa Memali yang masih hidup, ditahan ISA, sakit, terlantar dan sebagainya. Ia dikendalikan oleh Badan Perhubungan PAS Kedah. Setiap sen wang derma disalurkan kepada yang layak dan berhak menerima.

Jika hari ini ada pihak memberitahu bahawa haram hukumnya memakan wang anak yatim, maka ketahuilah bahawa para pemimpin PAS Kedah pada masa itu; bermula dari Ustaz Fadzil Noor yang mengaji di Universiti Al-Azhar hinggalah kepada Aris Awang yang belajar di sekolah Cina pun lebih tahu bahawa haram juga mengambil harta orang lain yang bukan haknya.

Mereka lebih tahu bahawa satu sen rezeki haram yang menumbuhkan daging di jasad kita, maka api neraka adalah lebih layak untuknya.

Tabung mangsa Memali adalah pembelaan sementara untuk mangsa. Ia bukan skim insuran untuk pembelaan sepanjang hayat. Sampai ke satu peringkat di mana anak-anak yatim mangsa Memali kesemuanya sudah akil baligh dan para balu mangsa Memali pun sudah mempunyai anak-anak yang boleh berdikari, di samping ada yang mempunyai suami baru; maka Ustaz Fadzil Noor mengumumkan ketidakperluan mewujudkan tabung tersebut.

Dakwaan berlaku penyelewengan tabung Memali pernah dibuat sewaktu Ustaz Fadzil Noor masih ada. Laporan polis dibuat. Siasatan dibuat oleh unit yang paling professional dikatakan dari Bukit Aman.

Pihak yang dituduh berjaya mengemukakan catatan akaun yang sempurna tanpa sepicing pun penyelewengan. Soalan cepu emas yang mesti dijawab oleh semua; Adakah pihak polis dari kerajaan BN akan membiarkan begitu sahaja penyelewengan jika ada (terutamanya kewangan) dalam PAS tanpa diambil tindakan atau pendakwaan? Jika polis Malaysia buat begitu ia termasuk dalam lapan benda ajaib di dunia.

Cukuplah itu sebagai jawapan kepada pihak BN yang membuat fitnah kononnya terdapat penyelewengan dalam tabung Memali. Walaupun jawapan yang terperinci ada tapi ia tidak semesti perlu didedahkan. Macam seseorang dituduh tidak bersunat. Bukti yang nyata untuk menolak fitnah itu ialah dengan menyelak kain biar semua orang tengok. Tapi orang yang cerdik tidak perlu buat sampai ke situ.

Friday, 21 December 2012

UMNO vs DAP : Gempar Satu Malaysia !

DAP sentiasa menjadi sasaran utama UMNO. Seolah-olah DAP akan memerintah. Teruk sangat ke DAP ini? Saya bukanlah penyokog DAP, tapi Penyokong Pakatan Rakyat. Kalau nak bandingkan UMNO dengan PAS atau PKR komfem balik awal UMNO ini, jauh ditinggalkan. Tapi apabila pertembungan  DAP vs UMNO. Keputusannya amat-amat menggemparkan negara. Check it out:-





Nasib baik, UMNO ini ada title Islam je. Maka benarlah kata-kata seorang Ulama ini, Syeikh Mohammad Abduh berkata:


رأيت الاسلام و لم ار المسلمين و رأيت المسلمين و لم ار الاسلام

“Aku melihat Islam (di Eropah), tapi tidak melihat Muslim. Dan aku melihat Muslim (di Mesir/negara Arab) tetapi aku tidak melihat Islam”.

Dan Malaysia sekarang dilanda fenomena ini malah keadaannya barada di saat yang amat-amat kritikal. Ubah sekarang!

Friday, 7 December 2012

[PENING] UMNO Kata PAS Diperkuda DAP, Tapi MCA Kata DAP Diperkuda PAS

Pengerusi BN Pulau Pinang Teng Chang Yeow mempersoalkan sama ada kerajaan negeri kini menuju ke arah Islamisasi dengan membangkitkan bahawa peruntukan bagi hal ehwal agama Islam meningkat 300 peratus tetapi tidak banyak diberikan kepada Dewan Perbandaran Cina Pulau Pinang.



"Ketua Menteri Lim Guan Eng selalu mengusik pemimpin sebelumnya Koh Tsu Koon takut kepada Umno tetapi semasa pentadbiran (Koh), tidak ada begitu banyak peruntukan untuk majlis agama Islam,| katanya seperti dipetik dalam akhbar berbahasa Cina.

"Lim lebih takut kepada PAS. Mereka hanya menang satu kerusi di Pulau Pinang, kenapa mereka perlu takut (kepada PAS) seperti ini?," katanya dalam satu majlis makan malam anjuran MCA di Bagan – kawasan parlimen yang diwakili Lim – pada Isnin lalu.

Kenyataan berkenaan, seperti disiarkan di akhbar semalam, tidak dipersetujui Lim yang berkata: "Ini adalah satu sentimen rasis yang sangat jahat kerana ia memberi gambaran bahawa hak orang bukan Melayu atau bukan Islam dipinggirkan".

Lim berkata kenyataan daripada pemimpin BN itu tidak akan disiarkan dalam akhbar berbahasa Melayu seperti Utusan Malaysia yang dimiliki Umno.

Sebaliknya, akhbar tersebut, akan menggambar beliau sebagai "anti-Melayu dan anti-Islam", kata Lim.

"Bagaimanapun, dalam akhbar berbahasa Cina, kita dituduh anti-bukan Melayu dan anti-bukan Islam," kata Lim yang juga setiausaha agung DAP dalam satu sidang media semalam.

"Jika Umno dan Gerakan atau MCA di pentas sama, mereka tidak tahu apa untuk dikata, mereka akan berdiam diri.

"Apabila Umno meruntuhkan satu tokong Hindu di Prai, Gerakan dan MCA juga berdiam diri. Dalam hal ini, nampaknya Umno akan berdiam diri".

Mengulas kenyataan Teng berhubung isu peruntukan untuk majlis agama Islam yang lebih kecil di bawah Koh, Lim berkata setiausaha agung Gerakan itu mengakui hakikan bahawa masyarakat berkenaan kurang diberi perhatian.


"Kita peruntuk dana mengikut keperluan, terutama untuk golongan yang dipinggirkan oleh pentadbiran sebelum ini, memandangkan wang tersebut tidak masuk ke poket rakyat tetapi poket mereka sendiri," katanya.

Nampak sangat menipunya UMNO ni. Sebenarnya inilah realiti yang berlaku. Semua tipu daya UMNO selama ini hanyalah untuk menarik undi Melayu semata-mata.

Ini antara komen pilihan pelawat berkenaan isu ini di laman portal Malaysia Kini, kalau anda seorang penilai yang baik, memang terang-terang anda akan pilih Pakatan Rakyat untuk PRU-13 nanti :-

..MCA kata DAP support Islam..tapi UMNO dan Hasan Akidah kata DAP anti ISLAM dan ingin menjadikan Kristian sebagai agama rasmi Malaysia..yang mana satu betul ni..pening la...kalau macam ni PRU 13 nanti confirm aku undi PR..ha ha ha..
politik pecah dan perintah,dap pulau pinang lebih menjaga islam dari pemimpin ameno yg gila jual tanah melayu,lepas tu dok meroyan pulk dkwa dap halau melayu dan menghancurkan islam. 
UMNO dah duduk bawak kangkang MCA..apa sahaja MCA kritik pasal ISLAM,UMNO akan dok diam tak jawab...penakut punya najib.telor sebelah kena pegang ngan rosmah,sebelah lagi kena genggam ngn MCA....
UMNO lagi takut pada GERAKAN, walau pun GERAKAN cuma ada 0 kerusi boleh lantik GERAKAN jadi pengerusi BN Penang
hikmah operasi lalang tajaan madey kutty yang menghimpunkan pemuda DAP dan PAS (Mat Sabu & LGE satu sel satu ketika dulu) sehingga menggerakkan LGE bertoleransi dan menghormati rukun negara!adakah selama 55 tahun memerintah beend dapat mentarbiahkan suku sakat mereka?( khususnya CSL dan sekarang dah berjangkit kepada gerakan)
UMNO tuduh DAP anti Islam,tapi rialitinya DAP bagi kat Islam lbh 300% berbanding dgn BN,ertinya DAP mentaati perlembagaan negara, bahawa Islam adalah agama persekutuan, DAP meletakkan peruntuksn yg betul ditempat yg betul,ertinya DAP lbh adil drpd UMNO laknatullah,lagi pun telah terbukti umno sanggup membunuh n mencerderakan sesama Islam kerana berlainan politik,tapi umno tak mendoakan kemusnahan parti lawannya,kerana umno tak yakin doanya diterima olehbAllah...
dari dulu lg kami warga melayu penang tahu MCA & Gerakan adalah parti untuk Cina... jadi mana2 parti selain MCA & Gerakan kami akan undi.... perjuangan mereka hanya bangsa mereka... dah 50th warga melayu tertindas di Penang.. kini kami makin rasa aman n d pandang dan boleh bersaing dgn jayanya... 
Orang macam Teng ini memang tak berguna... Sebagai kerajaan sesebuah negeri atau negara pun, tidak seharus memerintah mengikut kaum dan agama... kerajaan mesti berperihatin dan sakama terhadap semua anak Malaysia. Kalau bukan BN tak dapat melaksanakan tugasnya dgn baik semasa memerintah Pulau Pinang, Kerajaan PR tidak lah perlu membuat peruntukan sebanyak 300% bagi hal-ehwal Islam... Saya anak Pulau Pinang juga, peruntukan itu langsung tidak membimbangkan saya. Malahan saya amat harun dgn tindakan Kerajaan PR kerana betul-betul menjaga semua rakyat tak kira kaum dan agama. Kita harus saling hormat-menghormati dan tolong-menolong.... Teng ini macam budak saja... merajuk kerana abang dapat gula-gula sebiji lebih daripada dia... bagi saya, dgn peruntukan yg cukup, maka lebih banyak aktiviti atau usaha dapat dilakukan untuk membimbing anak-anak muda yg beragama islam balik ke pangkuan Allah... ini lebih bermakna dari membiarkan mereka terus terlibat dlm aktiviti-aktiviti yg tak baik... Percayalah saya, 90% kaum cina tak ada masalah dgn peruntukan ini...10% tu adalah orang-orang macam Teng... peruntukan untuk kebaikan rakyat, amat dialu-alukan oleh rakyat... kalau bandingkan dgn AES, pertukaran meter TNB, nak bina mega-mega projek, hantar orang tumpang roket orang lain ke bulan, kan peruntukan macam ini lagi bermakna!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL POPULAR SEPANJANG ZAMAN

ARTIKEL POPULAR BULANAN

ARTIKEL POPULAR MINGGUAN

Widget