FOLLOW HIJABUL CREWZ

Monday, 4 June 2012

Himpunan Xpresi Hijau Anak Muda ke Putrajaya [Koleksi Gambar Terbaik]

"GEMBIRA-SEDIH-LUCU-TERHARU-BANGGA"

Saya bawakan kepada anda memoir potret foto terbaik yang dikutip daripada pelbagai sumber sepanjang Xpresi Hijau Anak Muda ke Putrajaya di Kedah Darul Aman. Pelbagai ekspresi wajah, perasaan, kelakuan serta tingkah laku yang menarik sempat dirakam oleh lensa-lensa kamera yang berada di sekitar program berkenaan. Check it out :-


Konvoi motosikal ke Stadium Darul Aman. Fuuh, pening kepala
abang polis trafik camni...

Penuh jalan dengan konvoi motosikal
anak muda PAS.

Konvoi kenderaan empat roda juga tak ketinggalan.





Simbolik "sepak" kezaliman dan kebobrokan BN/UMNO.



Ini baru akhlak pejuang Islam, solat sentiasa diutamakan.
Program BN/UMNO?





Pimpinan PAS menyemarakkan lagi program.





Islam diletakkan di tempat tertinggi, Daulah Islamiah/Khilafah
Islamiah adalah matlamat perjuangan.

Kebersihan adalah sebahagian daripada Iman. Indahnya
akhlak islam.




Hujan bukan penghalang. Kanak-kanak cilik yang berjubah
& menyelimutkan diri dengan kain pelekat mencuri perhatian hadirin.

Kuliah serta soal jawab bersama Ustaz Azhar idrus sentiasa
menjadi tarikan utama anak-anak muda.

Abang Polis ni tau keizzahan Islam yang dibawa PAS. Wahai
polis-polis diluar sana yang bersekongkol dengan BN/UMNO
demi kuasa dan kepentingan pihak tertentu, bertaubatlah...


Penuh stadium melimpah ruah. Allahuakbar !!!

Gelagat seorang Pak Cik yang menyentuh hati hadirin. Biar
lenguh tangan memegang payung demi perjuangan.


Solatlah walau di mana kamu berada. Bumi itu masjid.

Allahuakbar

Dua pimpinan tertinggi PAS Pusat.



Bunga api yang tak dirancang. Terima kasih kepada yang
terlibat underground dalam penyediaan bunga api itu.



Amanat presiden PAS.

Deklamasi sajak oleh A.Samad Said.


Bob Lokman. Hidupnya kini demi perjuangan Islam.


Tuan Guru Haji Salleh bin Musa Hafizahullah pun bersama PAS.
Apa lagi hujah untuk menolak perjuangan PAS dengan tohmahan seperti
"khawarij","syiah","sesat", "kafir" dan lain2. MasyaAllah.




Ketibaan MB Kedah.


Aisyah, bekas penyanyi terkenal tanah air
kini bersama ulama'.

Cina pun sokong PAS. Habis modal la BN/MCA...

Gelagat seorang pak cik berbangsa Cina,
yang bersama kepimpinan ulama'.


Tuan Guru Haji Salleh bin Musa Hafizahullah. "Jika dikumpul seluruh ilmu
ulama'-ulama' di nusantara ini, nescaya tak akan setara dengan kealimannya", kata
seorang murabbi.


PAS 4 ALL. Cina pun nak bersama kepimpinan ulama'.

'Jem krem' keadaan di perkarangan Stadium Darul Aman.


Masyarakat India turut turun memberi sokongan kepada
PAS.



Anak-anak cilik dididik dengan perjuangan Islam. Walau
hujan, itu bukan penghalangnya.



Daulat Tuanku. Duli Yang Maha Mulia Sultan Kedah turut memakai
baju melayu hijau. Adakah ada maksud tersirat?







Setinggi awan pun, akan kugapai jika ianya demi perjuangan
menegakkan Islam. Takbir...


Maskot program ini, Huda.












Tuan Guru Mursyidul Am PAS, Nik Abdul Aziz Nik Mat






Gelagat hadirin yang berselindung di balik lantai ketika
hujan turun, mencuit hati.

Bendera PAS berkibar megah.

Smartnya Ustaz Azhar.hehe




Jem teruk tu, tapi semuanya demi Islam bohs...

Kalau la saya faham bahasa cina. Baik baca akhbar cina
daripada Utusan Meloya.huhu




#Kredit kepada jurufoto-jurufoto yang menyumbang kepada gambar-gambar ini. Syukran.

42 comments:

  1. best tengok gambar-gambar ni semua....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kemanisan dalam perjuangan. Gambar-gambar ini memberi kita inspirasi agar terus istiqamah dalam jalan perjuangan-Nya. InsyaAllah.

      Delete
  2. Alhamdulillah.... Ada sinar harapan..

    ReplyDelete
  3. harap di selangor akan diadakan perhimpunan hijau
    ke putra jaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Check this out:-

      Jadual Roadshow Xpresi Hijau Anak Muda ke Putrajaya:

      1 Jun - Kedah
      16 Jun - Johor
      17 Jun - Pahang
      23 Jun - Pulau Pinang
      24 Jun - Perak
      30 Jun - Terengganu
      1 Julai - Kelantan
      7 Julai - Melaka
      14 Julai - Selangor
      15 Julai - N. Sembilan

      Delete
    2. boleh kasi lebih detail sikit tak?

      Delete
  4. Seronok dan bersyukur kerana dapat bersama Himpunan Hijau Ke Putrajaya. Kalau ada lagi di mana mana, pasti akan turut serta.Kepuasannya tak terucap. Itu belum lagi himpunan manusia di Tanah Suci. Takbir!!

    ReplyDelete
  5. Sampai di Kedah boleh buat perhimpunan dalam stadium... Di KL awat tak mau buat dkt stadium ??? Syabas PAS , satu perhimpunan yg amat berjaya... Himpunan Sejuta Umat pon tak macam nieh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe, macam perli jew. Ingat sahabatku, PAS memperjuangkan Islam menggunakan demokrasi sebagai salah satu daripada wasilah untuk menegakkan Islam. Perjuangan Islam satu jihad, jihad perlu strategi, penuh helah dan taktik serta agenda yang paling ampuh serta berkesan samada untuk jangka masa pendek mahupun panjang. Allah menjanjikan kemenangan bukan atas dasar keimanan semata-mata. Bukti?

      Lihat bagaimana penaklukan kota Konstantinople oleh Sultan Muhammad Al Fateh. Baginda menggunakan segala medium, penuh strategi, kekuatan militari serta pelbagai-bagai lagi taktik untuk menjadikan baginda sebagai Raja Yang Dijanjikan, serta Tenteranya adalah tentera Yang Dijanjikan oleh Allah swt melalui sabdaan Nabi Muhammad saw.

      Jika saudara nak tahu silalah telaah prinsip PAS, perlembagaan, uslub yang PAS gunakan dalam sistem politik di Malaysia dan lain-lain hal berkaitan. Kat internet ni berlambak. Just klik search.

      PAS tidak menyertai secara rasmi Himpunan Sejuta Umat. Kenapa? Mesti ada sebabnya, inilah strategi namanya namun PAS tidak menghalang mana-mana ahlinya untuk turut serta. Ianya diputus oleh majlis syura ulama. Bukan keputusan sembrono atau keputusan individu tertentu.

      Huh, terlalu banyak untuk saya terangkan di ruangan komen ini berkenaan dengan uslub-uslub yang PAS gunakan dalam memenangkan Islam di Malaysia ini. Ada yang boleh dianggap sulit ada yang boleh dianggap terbuka kepada umum. Bimbang juga saya kerana musuh-musuh Islam berada di mana-mana. Allahurabbi, masih ramai rakyat Malaysia yang tidak faham akan perjuangan PAS ini.

      Delete
    2. Nak faham perjuangan dan strategi pas..bykkan membaca sirah Rasullulah s.a.w. InsyaAllah somoga diberi pemahaman yg baik oleh Allah.

      Delete
    3. nama yg tulis di atas : Megat Duku

      Delete
    4. Ya. Betul tu Megat Duku. ^^

      Delete
  6. Tahniah kpd rakan seperjuangan... Harap PAS dapat membawa rakan seperjuangannya kedalam prinsip2 Islam yg dipegang PAS... Harap PRU 13 dapat membawa perubahan kepada Malaysia dan berjalan dgn Bersih dan Adil...

    ReplyDelete
  7. tahniah kpd sumua yg menjayakan himpunan hijau nie..mcm nak menitiskan air mata melihat gambar2 diatas..sungguh terharu..harap dapat dibaut di stadium shah alam atau bukit jalil plak lpas nie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah, akan menyusul. Hanya menunggu masa sahaja tu. Satu masalah lagi adalah permit.Hurm.

      Delete
  8. allahhuakhbar,tnpa disedari air mataku mengalir..semoga allah memberkati perjuangan islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allahuakbar. Islam itu Haq, tiada yang haq melainkan Islam. InnaLlahama'ana.

      Delete
  9. serius..air mata sy begenang tgk gmbr2 kat atas ni..smoga agama Allah dpt d martabatkn pd tmpt yg tertinggi d malaysia dan dunia..ameen..takbir

    semoga Allah merestui perjuangan PAS..

    .:.bkn ahli pas.:.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga anda menjadi ahli PAS. Fahamilah perjuangan ini dengan mata hati. Amien.

      Delete
  10. aku nages suda, terharu dgn sokongan pada perjuangan PAS.

    jutaan terima kasih kepada rakan2 non muslim yang bersama kami.

    jom ubah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga setiap tangisan kita menjadi saksi kecintaan kepada perjuangan Islam. Kini, non-muslim turut bersama dengan kita, mereka melihat keizzAhan Islam melalui PAS berbanding melalui UMNO.

      Delete
  11. Tahniah semua...! saya menahan sebak terharu tengok gambar tu ....TAKBIR!

    ReplyDelete
    Replies
    1. T_T

      Ayuh, bersama dengan perjuangan Islam. Allahuakbar !

      Delete
  12. inilah keindahan islam, mengapa ada segolongan manusia yang menolak islam. terutamanya puak2 umno yang mengaku islam tetapi tidak mengamalkanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keizzahan Islam akan terserlah pabila cara serta kaedah yang dibawa oleh sesebuah golongan itu berkesan pada hati mereka. Dan PAS telah mencapai tahap itu. InsyaAllah semakin ramai rakyat Malaysia akan terkena tempias keizzahan Islam iu sendiri melalui uslub yang dibawa oleh PAS.

      Delete
  13. terharu tengok gambar.begitu agong org YG mmepejuangkan agama islam.tidak ada alasan lagi kita yang gagah.kerana anak2 dan pakcik tua pun sangup bermandikan hujan..TAKBIR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiada alasan lagi bagi sempurna & sihat seperti kita untuk berada di barisan hadapan medan perjuangan. Allahuakbar.

      Delete
  14. Alhamdulillah, sinar ISLAM kembali berkembang dan gemilang di tanah airku. Selama 40 tahun umurku inilah kali pertama ku melihat himpunan warna hijau dan putih yg begitu indah dan menyusup kalbu. Semoga Allah SWT mengabulkan doa para mujahid Islam untuk menakluk Putrajaya buat kali pertama dan selama-lamanya..Takbir...ALLAHUAKBAR

    ReplyDelete
  15. Allah pasti bersama-sama pejuang-pejuang Islam ini. Syahdu di dada melihat begitu ramai umat yang cekal dalam perjuangan suci bagi menegakkan agama Allah di Malaysia. Air mata bergenang di kelopak menahan sedih bercampur kegembiraan. Aku tidak terdaya untuk hadir. Namun sebagai penghuni di Putrajaya, pasti akan aku tunggu kalian bersama bendera-bendera Islam di sini. Maka di saat itu akan tertegaknya kalimah Allah di bumi Putrajaya ini. Ya Allah, perkenankalah doa kami..

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah, amin ya rabb. Kau perkenankan doa kami. T.T

      Delete
  16. aku akan sokong pas andai pas tolak DAP. Serious...

    (teringat pesanan UAI- jgan kita bersonggkol dengan kejahatan kelak kita mendapat dosa yang sama)

    - ANAK SABAH -

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam sahabat. Anda perlu berlaku adil berkenaan dengan pesanan sebenar Ustaz Azhar Idrus. Dalam soal bertahalluf dengan orang bukan Islam ada dua pandangan ulama'.

      1- Haram. Lebih baik bersama dengan orang Islam yang fasik daripada bersama dengan orang bukan Islam. Ini pandangan majoriti ulama' terdahulu.

      2- Harus. Hanya dibolehkan atas dasar apabila kita bekerjasama ianya memberi keuntungan kepada Islam itu sendiri daripada kita bersama dengan orang yang sememangnya Islam tapi lebih menjahanamkan Islam serta melambatkan tertegaknya hukum Islam. Itu sahaja, ini adalah pandangan sebahagian sahaja ulama' terdahulu dan ramai ulama' kotemporari.

      #Islam itu luas. Jangan sempitkan. ^^

      Delete
  17. kejadian berlaku semalam di Kuantan, sebuah gereja bersebelahan dengan sekolah telah membuat teguran dan membantah supaya Azan Subuh dari surau sekolah di perlahankan Volume nye.

    Moga2 perkara ini dapat diselesaikan segera andai PAS memerintah. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah. Sama-sama rakyat, ulama' dan umara' perlu berganding bahu. Baru Islam akan bersinar kembali.

      Delete
  18. pasti ada sinar...

    ReplyDelete
  19. Saudara,

    Selama ni saya teragak2 untuk memilih PAS, tapi setelah melihat gambar2 ni, saya YAKIN PAS yang terbaik! Air mata menitis laju tanpa dipaksa, ketelusan & keikhlasan penyokong2 semua dapat saya rasai dari gambar2 ini..


    Ini kalilahhhhhhhhhhhhhh!!! Allah huakhbar!!!!

    ReplyDelete

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan komen di bawah. InsyaAllah, jika ada sebarang persoalan dan perbincangan yang diutarakan, saya cuba jawab. InsyaAllah. Penggunaan "Anonymous" tidak digalakkan. Terima kasih. ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL POPULAR SEPANJANG ZAMAN

ARTIKEL POPULAR BULANAN

ARTIKEL POPULAR MINGGUAN

Widget