FOLLOW HIJABUL CREWZ

Saturday, 28 April 2012

[LIVE STREAMING] Siaran Langsung Bersih 3.0 Updated

Live Streaming Bersih 3.0
Hijabul Crewz akan cuba membawa kepada anda siaran langsung (live streaming) melalui internet, video perkembangan semasa lintas langsung terus daripada Dataran Merdeka dan kawasan-kawasan sekitar Kuala Lumpur. Hanya klik PLAY pada mana-mana siaran 'ON AIR' pilihan anda. Selamat menonton.



Live broadcasting by Ustream

Video streaming by Ustream

 Stream videos at Ustream

Video streaming by Ustream

Broadcasting live with Ustream

Live video by Ustream

Jika tiada siaran lintas langsung, anda klik button [refresh] pada pelayar-pelayar yang ada di atas atau kembalilah ke website ini selepas beberapa ketika kerana tiada masa khusus untuk siaran berlangsung sebelum pukul 2 petang kerana siaran akan berlangsung secara terus menerus. Namun, pastikan jam 2 petang anda sudah berada di website ini kembali untuk mengikuti "The Official Live Streaming Bersih 3.0".

Untuk berita, perkembangan, maklumat serta pengumuman terkini berkenaan dengan Himpunan Bersih 3.0 anda boleh klik pada mana-mana link di bawah yang membawa lintas langsung terus menerus daripada Kuala Lumpur setiap masa dan ketika.

1- 
https://www.facebook.com/harakahdaily 
2- 
https://www.facebook.com/boikotutusan

Untuk melihat foto-foto terkini sepanjang Bersih 3.0 yang diambil di sekitar Kuala Lumpur, klik link di bawah :-



1- https://picasaweb.google.com/114255707155530008408/Bersih3RallyEvent#
2-  https://plus.google.com/photos/101330855801081727031/albums/5736272563561788369? banner=pwa

Hidup Islam! Hidup Rakyat! Hidup Bersih! ~:)

17 comments:

  1. hidup kat tanah melayu.. cakap melayu pun x berapa nak betol...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih, anda baru sahaja menambah satu lagi butir peluru untuk "menyerang" kerajaan BN/UMNO. Bukan setakat sistem pilihan raya perlu diubah malahan sistem pendidikan juga perlu diubah kerana gagal melahirkan beribu-ribu rakyat Malaysia yang bukan Melayu yang kurang mahir bertutur dalam bahasa kebangsaan. ;)

      Delete
  2. sial ambiga!pas Bodoh!pkr bodoh!pengikut bersih bodoh!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huurm, habis tu yang BIJAKnya siapa? UMNO/BN???

      Yaaa...betul,betul. UMNO/BN memang BIJAK, BIJAK menipu rakyat. ;)

      Delete
    2. Jangan maki org lihat diri sendiri bak kata bijak pandai ......inikah sikap org UMNO suka maki org macam pemimpinnya juga yg bodohkan rakyat.

      Delete
  3. UMNO/BN PENIPU......

    ReplyDelete
  4. UMGOK PENIPU BESAR.....

    ReplyDelete
  5. kesian aku tengok rekyat malaysia

    ReplyDelete
  6. salam..(saya nak larikan tajuk yg sbenarnya tak lari pun..)

    abu duduk dalam 1 rumah yg isinya 5 org termasuk dirinya.abu ingin tegakkan agama dlm rumah tu..kawan2 dia kata "jom kita undi,kalau majoriti setuju,ko boleh tegakkan agama"
    abu jawab..aku "takut" jatuh syirik sebab letakkan agama pada "ketentuan" manusia"...

    lalu abu pilih dakwah..jalan nabi..(sandarkan agama terus pada allah)..(tapi dia tak dakwah pakai gitar lah..)
    (..PADANKAN LAH CERITA NI KAT MANA YG BOLEH PADAN..)

    SYIRIK NI BAHAYA..kalau dekati..samada diri sendiri,atau dorong org lain..ini bukan tegak agama..ini robohkan agama.
    ...mustahil org yg ngaji tggi2 silap dlm hal ni??

    kalau allah berkuasa buat umar dan kalid alwalid jadi "benar"..kenapa pula allah tak berkuasa buat org ngaji tggi2 tersilap??..

    moga2 allah "selesaikan" kecelaruan kita bersama.
    salam n walahuaklam..(aduhhh..ruginya kalau allah buat kita rugi)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hurm, kalau nak buat kiasan atau apa sekalipun biarlah kena dengan dalil serta hujah. Hal-hal khilafiah dijadikan sandaran saudara untuk memburuk-burukkan perjuang PAS?

      Gitar tu hal khilafiah la. Ada pendapat ulama' yang mengharamkan, ada juga yang tidak mengharamkan. Misalnya kata Al ‘Allamah al Syeikh Abdul Ghani al Nabulsi menegaskan dalam kitabnya Idhoh al Dilalat fi Sama’i al Alat -(Menjelaskan dalil-dalil dalam masalah yang berkait dengan hukum mendengar alat-alat muzik) - bahawa hukum haram segala bentuk alat muzik yang disebutkan di dalam hadis bukanlah disebabkan alat-alat muzik itu sendiri atau suara dan bunyian yang terhasil daripadanya. Kalaulah dihukumkan dengan sebab yang demikian, maka sudah tentulah bunyi-bunyian yang merdu seperti suara burung akan termasuk dalam hukum haram. Sedangkan ulamak telah bersepakat bahawa suara kicauan burung dan seumpamanya itu tidaklah dihukum haram. Bahkan menggunakan dan mendengar alat-alat muzik dihukum haram adalah disebabkan faktor-faktor luar yang haram yang beserta dengannya dan juga yang membawa kepada “ al Lahwu ”. Menurut beliau “ al Lahwu ” ialah perkara-perkara yang dengannya menyebabkan manusia lalai daripada melakukan ketaatan dan menunaikan kewajipan kepada Allah serta membawanya kepada melakukan perkara-perkara yang haram dan dilarang oleh syariat.

      Sendiri ada akal, sendiri nilai. ^_^

      Delete
    2. Mula2 sy ingat nk cari ilmu kat sini....rupanye jd medan hina umno...semua yg busuk tu umno punya ke....semua yg wangi tu pas punya ke....ustz nasha bekas ahli pas dia kata dalam pas bukan semua malaikat...dlm umno bukan semua syaitan....saudara sekeluarga mungkin membesar dan berjaya dgn hasil perjuangan umno...tak baiklah jadi mcm anjing menggigit tuannya.

      Delete
  7. salam..

    biarlah Allah yg nilai kita..semoga saudara berbahgia..

    salam sedara..walahuaklam....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wasalam. Maaf jika saya terkasar bahasa ya. Tapi, itulah hal agama ini begitu luas, tak layak untuk saya mendebatkan sesuatu perkara yang telah diperbincangkan sejak beratus-ratus tahun lampau oleh para ulama'. Dan khilaf itu rahmat. Sama-sama perbetulkan diri. T.T

      Delete

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan komen di bawah. InsyaAllah, jika ada sebarang persoalan dan perbincangan yang diutarakan, saya cuba jawab. InsyaAllah. Penggunaan "Anonymous" tidak digalakkan. Terima kasih. ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL POPULAR SEPANJANG ZAMAN

ARTIKEL POPULAR BULANAN

ARTIKEL POPULAR MINGGUAN